Auteur Topic: Dia's Egypte  (gelezen 1319 keer)

Offline beeperhorrie

• Analoog liefhebber
Re: Dia's Egypte
« Reactie #15 Gepost op: 12 april 2021, 21:27:48 »
Leuke vondst, mooie foto's.
T zette me wel even aan t denken. Over wie deze foto's maakte , met zorg en liefde, wat is het verhaal erachter. De maker zal inmiddels overleden zijn, de spullen bij de kringloop beland.  Zo heb ik hier nog een grote doos vakantiefoto's van mijn ouders staat. Mijn vader fotografeerde heel veel, dat was zijn grote hobby. Er zitten aardig wat mooie opnames tussen. Maar wat doe je ermee. Van de meeste weet ik niet eens waar of van wanneer het is.
Verdwenen herinneringen, de plaatjes zijn overbodig geworden.

Houd ze in ere. Als het voor je vader belangrijk genoeg was om op de foto te zetten is het ook onderdeel van jouw leven.
Mijn vader is niet oud geworden en de meeste foto's die hij ooit gemaakt heeft zijn verloren gegaan bij een brand. Ik zou er nu best wat voor geven om wat foto's die hij had gemaakt weer terug te verkrijgen.

Offline Yankee Zulu

• Analoog liefhebber
  • Binnen de lijntjes kan altijd nog.
« Reactie #16 Gepost op: 12 april 2021, 22:19:23 »
Ik heb de super 8 filmpjes van ons gezin jaren geleden laten digitaliseren, en iedereen een DVD gegeven.

Gelijk ook met mijn moeder alles geplaatst en gedateerd.

Wellicht dat mijn kinderen ze later nog eens willen zien.

@sir_canalogue op instagram

Offline casa

• Vaste bezoeker
  • Beauty is in imperfection
« Reactie #17 Gepost op: 12 april 2021, 23:57:53 »
De familiefoto's houden we natuurlijk in ere; voornamelijk zwartwitte eigen afdrukken, voor mij ook dierbare herinneringen. Maar dit gaat over vakantiereizen die zij samen hebben gemaakt in de laatste 20/30 jaar van hun leven, waarvan wij, de kinderen, heel weinig weten. Wij waren vooral druk toen met onszelf  ::). T soort foto's die je maakt als herinnering aan gebeurtenissen, waarmee ze eigenlijk alleen waarde hebben voor de makers c.q. deelnemers zelf.
Maar goed, voorlopig kan ik t niet over m'n hart verkrijgen om ze weg te doen. Hoewel dat ooit toch eens zal gaan gebeuren.

Offline Clemens

• Vaste bezoeker
  • Nikon FE, F2 en F2a
« Reactie #18 Gepost op: 13 april 2021, 11:05:33 »
"Farao's en strijdwagens met de piramides als decor."

Hé leuk zeg! Moet een fraai spektakel zijn geweest. Daar heb je toevallig ook foto's van?

Edit, video op Youtube gevonden:
https://youtu.be/vbgtSwt7kgk

Het was een avondvoorstelling en had mijn camera niet mee, helaas.
Heb alleen de herinneringen nog .........

Offline beeperhorrie

• Analoog liefhebber
« Reactie #19 Gepost op: 13 april 2021, 12:04:47 »
Het was een avondvoorstelling en had mijn camera niet mee, helaas.
Heb alleen de herinneringen nog .........

Daar kunnen we helaas nog geen afdrukjes van maken. Wie weet wat de toekomst brengt.

Offline Clemens

• Vaste bezoeker
  • Nikon FE, F2 en F2a
« Reactie #20 Gepost op: 13 april 2021, 20:55:58 »
Daar kunnen we helaas nog geen afdrukjes van maken. Wie weet wat de toekomst brengt.

^D

Offline paul matthijsse

• Regelmatige bezoeker
  • **
« Reactie #21 Gepost op: 13 april 2021, 22:12:37 »
Leuke vondst, mooie foto's.
T zette me wel even aan t denken. Over wie deze foto's maakte , met zorg en liefde, wat is het verhaal erachter.

Hello casa, wie deze foto's heeft gemaakt zal wel voor altijd ongewis blijven, hoewel ik meerdere dia's heb met iemand erop waarvan ik denk dat dat de eigenaar van de dia's is geweest. Ook van zijn vermoedelijke vrouw, die af en toe met een super-8 camera in beeld verschijnt. De foto's zijn inderdaad gemaakt door iemand die er zorg aan besteedde, dat zie je aan de compositie, het moment (waarop iemand op straat in de camera kijkt), het licht... Het verhaal hierachter is volgens mij simpel: iemand die met z'n vrouw een vakantie naar Egypte maakt en daarvan fotografisch verslag doet. Mij bekruipt het gevoel dat ik een avondje bij dat echtpaar heb doorgebracht en we samen naar deze diavertoning hebben zitten kijken, inclusief het lawaai van de projector. Op een of andere manier een intiem moment in iemands anders leven...

Zo heb ik hier nog een grote doos vakantiefoto's van mijn ouders staat. Mijn vader fotografeerde heel veel, dat was zijn grote hobby. Er zitten aardig wat mooie opnames tussen. Maar wat doe je ermee. Van de meeste weet ik niet eens waar of van wanneer het is.
Verdwenen herinneringen, de plaatjes zijn overbodig geworden.

Mooie opnames zijn of worden nooit overbodig. Ook al weet je niet waar of wanneer ze genomen zijn (is dat nou echt zo belangrijk?), is het misschien een suggestie om enkele resultaten van de grote hobby van je vader hier te tonen?

Offline Sluitschutter

• Regelmatige bezoeker
  • **
« Reactie #22 Gepost op: 14 april 2021, 16:15:13 »
Dat zijn erg mooie foto's. Als ik bij een kringloop ben dan kijk ik meestal ook nog of er dia's (of beschoten rolletjes) te vinden zijn. Voor mij geeft het een gevoel van tijdreizen.
Het liefst diafilm