Auteur Topic: Hobby's naast fotografie ?  (gelezen 141096 keer)

Offline Ernst-Jan

• Analoog liefhebber
Re: Hobby's naast fotografie ?
« Reactie #765 Gepost op: 24 oktober 2022, 10:51:50 »
Zelfs al zou ik dat gewild hebben,,, zo iets mocht niet........ Ik wil trouwens wel even een lans breken voor de rijksdienst monumenten zorg. Je hoort vaak mensen klagen dat dit of dat niet mag......Er mag een hoop maar een aluminium pui in een boerenschuur gaat inderdaad te ver....

Soms gaan ze wel ver hoor... Profielen van een kozijn worden exact opgemeten, en meten ze radius 8,3 dan moet het nieuwe profiel dat ook hebben. Ik hoorde de man zeggen "oh daar moeten we even een speciale frees voor maken". Alsof je zoiets vanaf een afstand ziet, als je radius 5 of 10 pakt ipv 8,3. Waarschijnlijk is dat ook nooit zo bedacht maar was het gewoon de guts die de timmerman had.

Ik weet bijvoorbeeld van mensen die een schuur maar gedurende jaren hebben laten wegrotten en steeds meer in een bult zakken omdat reparatie aan zoveel regels was gebonden...

Offline Mono

• Analoog liefhebber
« Reactie #766 Gepost op: 24 oktober 2022, 11:02:16 »
... en daarmee het kind met het badwater moesten weggooien.
Mijn code blijft analoog.

Offline beeperhorrie

• Analoog liefhebber
« Reactie #767 Gepost op: 24 oktober 2022, 11:16:59 »
....Ik weet bijvoorbeeld van mensen die een schuur maar gedurende jaren hebben laten wegrotten en steeds meer in een bult zakken omdat reparatie aan zoveel regels was gebonden...

Dat hoor en lees je helaas nog steeds.
Ben Minolta 110 zoom MK II  -  Nikon F90x  -  Kiev 6С  -  Icarex 35  -  HorizonT  -  Zeis Ikon Ikoflex  -  Nikon F-501

Offline frans van kuijen

• Regelmatige bezoeker
  • **
« Reactie #768 Gepost op: 24 oktober 2022, 11:51:12 »
Oók achter dan toch zeker (je logica van de ramen volgend)? Dus aan de binnenkant?

Dikkere isolatie is heel verstandig en als je toch bezig bent met die ingreep maakt het ook niet zo enorm veel meer uit qua extra kosten en werk. Wij zijn voor 18 cm gegaan. We hebben dan nog wel het meeste kunnen doen voordat het hout drie tot vier keer over de kop ging ...
In de ruimte die ontstaat tussen het roede raam en het achter zet raam inderdaad
ik zal tzt een foto maken

Offline Mono

• Analoog liefhebber
« Reactie #769 Gepost op: 24 oktober 2022, 11:53:35 »
Is goed Frans.

Hé, en je bent officieel ingelijfd nu.  ^^

Online C.B.

• Vaste bezoeker
« Reactie #770 Gepost op: 24 oktober 2022, 16:18:09 »
... en daarmee het kind met het badwater moesten weggooien.

En dan wordt het verkocht, en zetten z'er appartementen op, of zo'n smakeloze wit-zwarte blok.
Ik heb het al veel vaker gezien dan mij lief is. Eigenlijk zou ik me er niet zo moeten in opjagen, 'k word er niet contenter van. Maar ja, ik kan er gewoon niet tegen...

Cyriel
LANG LEVE DE ANALOGE FOTOGRAFIE!

Offline beeperhorrie

• Analoog liefhebber
« Reactie #771 Gepost op: 24 oktober 2022, 16:21:55 »
Zo'n compleet vergane schuur heeft natuurlijk wel het voordeel dat het een erg mooi foto-onderwerp is en dat klein wild als egels, hermelijnen, spitsmuizen, e.d. er onderdak in kunnen vinden.  Maar goed dat lukt alleen als het als moderne ruïne blijft bestaan. Met een betonblok op de plaats is het meteen definitief over.
Ben Minolta 110 zoom MK II  -  Nikon F90x  -  Kiev 6С  -  Icarex 35  -  HorizonT  -  Zeis Ikon Ikoflex  -  Nikon F-501

Online Kwibus

• Vaste bezoeker
« Reactie #772 Gepost op: 28 oktober 2022, 22:24:03 »
Hallo,

Op reis gaan is iets wat ik ook graag doe - en liefst zo veel mogelijk  :). Onderweg ga ik erg weinig op internet - dus de eerstvolgende tijd zal dat ok zo weer even zijn  ;).

Offline Mono

• Analoog liefhebber
« Reactie #773 Gepost op: 28 oktober 2022, 22:34:54 »
Als je maar weer terugkomt!    :P

Goede reis en veel plezier.   :)

Online Kwibus

• Vaste bezoeker
« Reactie #774 Gepost op: 21 november 2022, 16:44:44 »
Hallo Mono,