Auteur Topic: Polaroid Supercolor Time-Zero SX-70 Land Film  (gelezen 160 keer)

Offline jbladel

• Vaste bezoeker
  • Ik heb geen idee, maar doe het toch.
Polaroid Supercolor Time-Zero SX-70 Land Film
« Gepost op: 8 februari 2021, 12:59:30 »

Bij een van mijn laatste aanwinsten vond ik een pakje van de bovengenoemde film. Verlopen in 11/82.
Ik durf wel een gokje te wagen en te zeggen dat deze film niet in de koelkast gelegen heeft, maar de camera zag er top uit, dus de film zal ook niet enorm slecht bewaard zijn.

Twee vragen, wie weet iets over deze film! Ik hoor 'vaak' dat de nieuwe 'Impossible' film niet kan tippen aan de oudere polaroid film, maar betrap de meestre reviews op het vergelijken van pack-film met de impossible i-type film (en dus de vergelijking tussen een hasselblad of big shot met een onestep.

En, is het de moeite om de film over te zetten in een 'modern' pak, om het te schieten? Of is deze film afgeschreven, en komt die gewoon op mijn plank als 'leuk verhaal'. Mijn vermoeden gaat uit naar dat laatste, maar misschien heeft iemand op het forum ervaring of kennis!

In ieder geval een grappige verassing.  ^^
Ik vind Canon dus wel geinig, ieder z'n gebreken
Verlanglijstje: Canon AE-1P, T90, MC-10, AF35J, AS-1, Mamiya RZ67, Sekor C/N 150 3.5

Offline MacSimski

• Analoog liefhebber
  • Gelukkig blijft dit boeien
Re: Polaroid Supercolor Time-Zero SX-70 Land Film
« Reactie #1 Gepost op: 8 februari 2021, 13:54:24 »
nou, ik heb polaroid uit begin 2004 en daar komt al niets meer uit. dus deze lekker als "object" in de kast laten staan zou ik zeggen. de chemie droogt uit, ok in het gesealde pak.
--
kan het uit elkaar? Mooi!