Auteur Topic: Durst CLS 80 Colour Head Sesibox 66 Mixing Box  (gelezen 1783 keer)

Offline SmithDW

• Vaste bezoeker
Re: Durst CLS 80 Colour Head Sesibox 66 Mixing Box
« Reactie #15 Gepost op: 3 februari 2021, 20:30:27 »
Dit lijkt helemaal nog niet zo simpel te worden. :-)

Offline Jonnie88

• Analoog liefhebber
    • www.pbase.com/jonnie88
« Reactie #16 Gepost op: 3 februari 2021, 20:39:34 »
Mijn punt blijft dat de L1200 meer een 9*12 cm dan een 4*5 inch vergroter is..

Ik zal eens opmeten wat mijn L1000 doet. Het zijn wel hele andere negatiefhouders.

Dit schijnt met bv een durst minder eenvoudig te gaan, maar heb daar geen ervaring in.
Dat klopt - je hebt echt wel de bijbehorende houder nodig, bij voorkeur ook nog met glas.

Dit lijkt helemaal nog niet zo simpel te worden. :-)

Bij 4x5 worden dingen nooit simpeler. Alles is groter, zwaarder, duurder en schaarser.

Het kan wel simpel trouwens; voor contact afdrukken heb je alleen maar een peertje nodig maar dan worden je foto's niet groter dan 9,5x12,1 cm   :D

Jon

Offline henkvanzuylen

• Analoog liefhebber
« Reactie #17 Gepost op: 3 februari 2021, 21:51:55 »
Het is wel een enorm bakbeest volgens mij. Als jij die "ergens" hebt liggen dan heb je duidelijk ruimte over  ;)
Nou die ruimte thuis valt ook hier tegen Jon, maar ik heb ook nog een bedrijf met een behoorlijke loods met zolder, magazijn en nog een paar ongebruikte ruimtes.....en dan ga je dus zulke dingen krijgen
Wipneuzen, grote neuzen, zelfs haakneuzen, ik vind alles prima…..maar ik heb een bloedhekel aan wijsneuzen!

Offline SmithDW

• Vaste bezoeker
« Reactie #18 Gepost op: 4 februari 2021, 08:49:38 »
Het hangt ervan af wat je wil. Als je sporadisch wat wilt afdrukken dan lijkt het me prima maar als je meer gaat doen lijkt de camera mij te fragiel. Verder zit volgens mij bij de nieuwere camera's de scherpstelknop nogal onhandig - vooral bij grotere vergrotingen. Multigrade filters kan alleen voor de lens. Persoonlijk vindt ik dat minder handig maar er is ook geen goed alternatief hier.

Ik denk dat de LED lamp ook niet heel sterk is - dat geeft vooral langere belichtingstijden.

Je kunt er het beste wel een echte vergrotings lens bij kopen en zo'n zuil als in hun filmpje is ook handig (ipv statief) . Daar kan je het beste een goedkope vergroter voor nemen (wel eerst goed kijken of dat koppelt met je camera).

Persoonlijk heb ik liever een echte vergroter. Die is ervoor gebouwd en dan kan je camera gewoon in de tas blijven voor het maken van foto's.

Jon

Het is natuurlijk mijn eerste ervaring.
Maar wat ik vooral vrees is dat de Intrepid als vergroter te gebruiken, vrij 'instabiel' is.
Aan de andere kant is mijn ruimte wel beperkt. Ik heb één ruimte die ik echt vlot licht/dicht kan maken en daar kan ik vermoedelijk géén supergrote vergroter gaan zetten.
Tenzij het ene is die al wat mobieler is in gebruik.
Plus, zoals je zei moet ik de Intrepid telkens aanpassen om te gaan van camera naar vergroter en omgekeerd.
Maar zoals ik zei; zijn het ook dan weer mijn eerste stappen met een vergroter.
Momenteel ben ik nog niet echt gebruikerservaringen erover tegengekomen. Wel mensen die het pakket opendoen, maar meer dan dat niet.

Offline SmithDW

• Vaste bezoeker
« Reactie #19 Gepost op: 4 februari 2021, 09:01:54 »
Er is ook een Durst M 700 + volledige set te koop.
Beschrijving zegt

Met alle atributen, koudlicht, kleurenkop, negatiefhouder, voeding, drie lenzen

Prijs 350 euro.

Offline defotobakker

• Analoog liefhebber
    • www.arnoudbakker.com
« Reactie #20 Gepost op: 4 februari 2021, 09:41:13 »
dit is ook een meidenformaat  vergroter... niet groot genoeg voor 4x5"... sccs!
(oeps... auto-spelling... maar... als 4x5" en groter mannen formaten zijn... dan zal kleiner wel een meidenformaat zijn.. :o )
« Laatst bewerkt op: 4 februari 2021, 09:45:20 door defotobakker »

Offline wouthazel

• Vaste bezoeker
« Reactie #21 Gepost op: 4 februari 2021, 13:31:04 »
Ik heb bij een collega een avondje in de doka gestaan met de Intrepid oplossing. Kijken of dit voor mij een oplossing zou zijn. Het werkt oke, makkelijk en simpel op te bouwen. Ik draai niet echt "productie" met mijn 4x5 afdrukken. Voor die paar keer dat ik wil afdrukken is het voorlopig goed genoeg, en redelijk betaalbaar. In ieder geval ten opzichte van het aanbod van 4x5 vergroters op dit moment. Tip is wel om hiervoor een zuil te gebruiken en geen statief. Een zuil kun je cheap vinden via marktplaats en werkt echt goed. Heb het dus zelf nog niet besteld, de ruimte ontbreekt mij op dit moment, maar als ik de ruimte heb dan ga ik zeker zo'n unit bestellen.

Offline SmithDW

• Vaste bezoeker
« Reactie #22 Gepost op: 4 februari 2021, 16:34:51 »
Ik heb bij een collega een avondje in de doka gestaan met de Intrepid oplossing. Kijken of dit voor mij een oplossing zou zijn. Het werkt oke, makkelijk en simpel op te bouwen. Ik draai niet echt "productie" met mijn 4x5 afdrukken. Voor die paar keer dat ik wil afdrukken is het voorlopig goed genoeg, en redelijk betaalbaar. In ieder geval ten opzichte van het aanbod van 4x5 vergroters op dit moment. Tip is wel om hiervoor een zuil te gebruiken en geen statief. Een zuil kun je cheap vinden via marktplaats en werkt echt goed. Heb het dus zelf nog niet besteld, de ruimte ontbreekt mij op dit moment, maar als ik de ruimte heb dan ga ik zeker zo'n unit bestellen.

Jij werkt dan ook met 4X5 intrepid?

Offline L.Cavalier

• Analoog liefhebber
« Reactie #23 Gepost op: 4 februari 2021, 17:32:54 »
Als je kleur wil doen,niet vergeten dat je een kleurkop op de vergroter moet hebben, werkt niet met Multigrade filters.
Je hebt steeds de combinatie van het Magenta en Geel filter nodig die traploos instelbaar moeten zijn.
Oude vergroters zoals Liesegang,Kindermann enz zonder kleurkop, zijn met hun oude gloeilampen niet te gebruiken,
Tevens een gestabiliseerde voeding om de stroompieken te compenseren.
Het ontwikkelen van kleur vraagt ook meer aandacht , zeker meer plaats voor nodig voor een doorloopmachine of een Jobo drum toestand.

Offline wouthazel

• Vaste bezoeker
« Reactie #24 Gepost op: 4 februari 2021, 18:53:16 »
Jij werkt dan ook met 4X5 intrepid?

Klopt