Je zou voor Canon eventueel ook nog eens kunnen kijken voor de Tamron of Sigma xxx-600mm Telezoom varianten.
Gebruik zelf o.a een Sigma 150-600 op de analoge Eos camera's hier.
Wel even opletten of het 100% werkt.
De Sigma Lenzen uit de Global Vision lijn (de A, C en S Lenzen) hebben wat moeite met de oudere Eos camera's.
Onze Eos 1N en Eos 1 hebben moeite met het goed aansturen van de IS module bij deze lenzen
De Eos 3 en ook de Eos 33 werken wel weer perfect samen met deze lenzen.
Handig om een ervaringsdeskundige in de buurt te hebben!
Wist wel dat jij veel met Canon schiet, maar wist niet dat je ook een 150-600 hebt!

Afgaand op jouw bericht zou uitproberen de enige optie zijn volgens mij?
Ik gebruik in mijn Canon Eos 300 en Eos 3000 oplaadbare RCR2 batterijen. En dat werkt in beide camera's.
Goed om te weten dat dat werkt! Dat zijn CR2 batterijen zo te zien, en CR123A is ook nog wel oplaadbaar te krijgen.
Sommige andere camera's zoals de EOS 3, 5 en 50e hebben 2CR5 nodig, die heb ik nog niet oplaadbaar gezien.
Hoe dan ook, als je een battery grip met AA batterijen/accu's kunt gebruiken dan is dat veel makkelijker.
Als je beslist meer wil dan 600 dan heb je zowel bij Nikon als Canon niet veel opties zonder teleconverter. Maar dan verlies je wel lichtsterke en daar heb je meestal al te weinig van bij dit soort fotografie dus dan kom je snel uit bij de al genoemde Sigma/Tamron 150-600 lens.
...
Ik gebruik daarom voor vogels en ander wild een digitale Canon 7D met de 70-300L lens. Met cropfactor wordt dat 480 op het lange einde. Dat is voor de meeste situaties voldoende.
Mee eens. Als je de professionele natuurfotografen/vogelaars een beetje volgt dan zul je zien dat zij ook niet zelden "slechts" 600mm ter beschikking hebben, al dan niet op een crop-camera.
Zelf schiet ik nog wel eens met de Zuiko 85-250 + 2x TC op mijn Canon digitaal, dat is dan 800mm equivalent, maar zelfs dat lijkt vaak nog "te weinig".
Vandaar mijn opmerking over werken aan mijn techniek, als ik voor mezelf spreek dan denk ik dat daar het meeste te halen is.
Wat je ook nog kunt overwegen, als je een geschikte camera ter beschikking hebt tenminste, is een keer een serieuze lens huren.
Dan weet je of het werkt en (vooral) of het ook doet wat je verwacht!