Grappig dat forum lid Matim zegt dat de foto gecropt moet worden. Tja als je het bekijk van belangrijke dingen laten zien, moet je loze ruimte weg laten. Als 'stand alone' foto ga ik mee met strak kaderen als inzet.
Maar als je bekijkt vanuit kader van vormgever die een tekst en beeld wil combineren dan heb je minder spannende gebieden nodig in een foto om je tekst te plaatsen. Daarom is voor mij de 3e foto met meest geslaagd. Als 'stand alone' foto vindt ik foto 1 weer leuker. Tijdens het maken vergeet je soms even het doel. Je gaat steeds meer leuke objecten in het beeld leggen, uiteindelijk wordt het rommelig en moet zie je in, dat je beter met weinig wat moet zien te bereiken. Maar dat is wel moeilijker.
Bij foto 2 was ik vooral technische bezig. Als je dia op tafel legt wordt deze zwart. Dat zie je goed links op de voorgrond. Op de achtergrond zie je ook een dia die is prima in beeld. De truck was onder de dia een lichtje aan te brengen.
Mijn doel was ruimte voor tekst in de foto, in onderstaande zie je wat ik bedoel.