Auteur Topic: Goedkope scanner  (gelezen 1485 keer)

Offline Eef

• Vaste bezoeker
Re: Goedkope scanner
« Reactie #15 Gepost op: 4 januari 2021, 15:30:09 »
Ben het hier helemaal mee eens. Op marktplaats komt vaak zat een en ander voorbij aan scanners. In de tijd dat je het geduld opbrengt een mooie te scoren voor ergens tussen de €0-€150 kan ik me voorstellen dat het budget ook wat is gegroeid, zeker de moeite. Scanners van Epson gaan vaak voor dik in de €100 of daar ruim voorbij, maar scanners van Canon (de Canoscans, modellen vanaf de 8000) gaan vaak zat voor enkele tientjes tot zo’n €100 (en zijn wat mij betreft minstens zo goed). Een vriend van mij en ikzelf hebben beide een 8800F gescoord voor enkele tientjes en zijn er enorm blij mee. Voordeel van de scanners van Canon boven die van Epson (van wat ik gehoord dacht te hebben), is dat de Canons geen tijd nodig hebben om op te warmen. Maar misschien kan iemand daar wat over kwijt.

Ik draai zelf op een Canoscan 8800F. Perfect en direct gebruiksklaar. Ook onder Linux geen enkel probleem. Jammer is dat het inscannen van negatieven NIET kan (via Navigator). Ik heb daarom naast Linux een miniem stukje op mijn HD gereserveerd voor Windhoos 7. Kan ik toch, alsnog, Navigator draaien. Werkt allemaal perfect. Wellicht kan het ook op Linux, via Virtual Machine.
Beware of darkness.

Offline MacSimski

• Analoog liefhebber
  • Gelukkig blijft dit boeien
« Reactie #16 Gepost op: 4 januari 2021, 17:53:57 »
Ik draai zelf op een Canoscan 8800F. Perfect en direct gebruiksklaar. Ook onder Linux geen enkel probleem. Jammer is dat het inscannen van negatieven NIET kan (via Navigator). Ik heb daarom naast Linux een miniem stukje op mijn HD gereserveerd voor Windhoos 7. Kan ik toch, alsnog, Navigator draaien. Werkt allemaal perfect. Wellicht kan het ook op Linux, via Virtual Machine.

probeer xsane eens. die gebruikt ik zowel voor de 3200 als de nikon ls-30 en die begrijpt negatieven. let wel op. ik heb ontdekt dat er meerdere backends zijn . de ene doet negatieven beter dan de andere (zeker voor de ls-30)
--
kan het uit elkaar? Mooi!

Offline frederikjan

• Nieuw
  • *
« Reactie #17 Gepost op: 25 april 2021, 14:22:34 »

Ik gebruik zelf de Lightroom plugin 'Negative Lab Pro'. Ik hoef alleen een 'positeve scan' te hebben uit de scanner, deze verwerk ik dan via deze plugin. Ik heb net een 8800F gehaald via marktplaats ovor paar tientjes, eens kijken hoe dit gaat.

Offline renco

• Vaste bezoeker
« Reactie #18 Gepost op: 27 april 2021, 09:28:32 »
Geoefend met Dslr Sony a7riii en 90mm macro en negativisme lab pro. De kleuren zijn soms goed, maar mijn v700 en Silverfast  levert veel mooiere kleuren af.