Auteur Topic: Diepraam, Rijks en de tuinen  (gelezen 124 keer)

Offline Gre

• Regelmatige bezoeker
  • **
Diepraam, Rijks en de tuinen
« Gepost op: 11 november 2020, 21:11:35 »
Even snel. Ik fiets elke dag onder het Rijks door, en zie de fotos aan het gebouw hangen. Een tentoonstelling over 2 fotografen.  alleen Diepraam raakt mij. Niemand zal t begrijpen maar ik vind Ed zo schreeuwerig. Volgende week gaat het Rijks hopelijk open, want de R is onder de 1.

Het best bewaarde geheim van het Rijksmuseum zijn de tuinen. Die zijn prachtig en vrij, dus gratis toegankelijk. Ook nu zijn de tuinen open, niemand zie ik erin omdat men het niet weet (juiste ingang). Het hek rond het museum dat zijn gewoon spijlen, niks geen muur, maar als je daar loopt zit je in een tijdwarp naar 2 eeuwen terug. Ik zit vaak in de tuinen met een klein schetsblok gum en kohl. Ook fotografeer ik er regelmatig, echter ik heb geen goede lenzen om dingen ver omhoog op de plaat te zetten. Er zit een rust in die tuin, het is prachtig. In de middag zie je de mensen zitten, toeristen, locals, het is een bijzondere sfeer. In de vijver zie ik alleen monet.

De bibliotheek is de mooiste van NL, geen idee hoe je dat moet plannen.

Maar ik ga voor Diepraam. Misschien ook leuk voor jullie.
Dit is de link, de curator vertelt het verhaaltje in de video link. https://www.rijksmuseum.nl/nl/zien-en-doen/tentoonstellingen/ed-van-der-elsken/story/fotografie

foto's op internet delen
« Laatst bewerkt op: 13 november 2020, 15:15:06 door Gre »