Auteur Topic: Toch maar aangemeld en voorstellen  (gelezen 313 keer)

Offline Doka1956

• Regelmatige bezoeker
  • **
Toch maar aangemeld en voorstellen
« Gepost op: 9 november 2020, 13:37:34 »
Vandaag geregistreerd onder Doka1956 wat verwijst naar mijn interesse en bouwjaar. Begin jaren 70 begonnen met een Beirette en zwart/wit afdrukken met een zelfbouw vergroter gemaakt van conservenblik en oud balg apparaat  :P wat wonderwel prima functioneerde. Vervolgens doorgegroeid via Praktica/Pentax naar Canon en eind jaren 70 afgestudeerd als fotograaf en fotohandelaar. Jaren analoog gefotografeerd en 1 uur fotoservice gerund met een overstap naar digitaal afdrukken in 2001. In 2006 gestopt met fotografie als beroep om wat anders te gaan doen. Digitaal was toch niet mijn ding. :(

Nu ik binnenkort meer vrije tijd krijg ben ik me weer bezig gaan houden met analoog, Paar oude Praktica's aangeschaft (het blijven toch heerlijk simpele en onverwoestbare camera's) en nu kijken naar zelf zwart/wit foto's afdrukken. Eerste spullen al aangeschaft en binnenkort de doka inrichten. gaat helemaal goed komen want net als fietsen verleer je dat nooit.

n.a.v. het Praktica reflex boek begonnen met verzamelen van de verschillende modellen vanaf 1939 tot rond 1970 waarbij ik nog twijfel over de B modellen. Verder een oude maar "gloednieuwe" axomat 4 op de kop getikt waarmee ik voorlopig 13x18 en 18x24 foto's van de kleinkinderen wil gaan afdrukken. En wellicht doorgroeien naar groter werk in de toekomst.
« Laatst bewerkt op: 9 november 2020, 13:58:02 door Doka1956 »

Offline Eef

• Vaste bezoeker
Re: Toch maar aangemeld en voorstellen
« Reactie #1 Gepost op: 9 november 2020, 14:01:33 »
Welkom
Beware of darkness.

Offline PeterE

• Vaste bezoeker
« Reactie #2 Gepost op: 9 november 2020, 14:02:10 »
Van harte welkom. Zelf ben ik alleen maar hobbymatig met fotografie bezig geweest, dus zo'n rijk fotografieverleden als jij heb ik niet. Ik heb zelf nog een Praktica super TL2. Mooie camera inderdaad. Veel plezier weer met analoog.

Offline Doka1956

• Regelmatige bezoeker
  • **
« Reactie #3 Gepost op: 9 november 2020, 14:14:50 »
Dank voor het welkom. inderdaad een rijk fotografie en afdruk verleden. Bij diverse fotolaboratoria gewerkt waar ik kleurenfoto's tot 1 meter breed en 3 meter lang afdrukte, trouwreportages gemaakt en veel reproductiewerk van kunstwerken. in 1984 zelfstandig ondernemer geworden tot 2006 in de fotografie en daarna in een heel andere branche maar binnen niet al te lange tijd verder als pensionado.

Met vele camera's kleinbeeld en 6x6 gewerkt nooit echt merktrouw geweest maar aan de Praktica's na de Beirette heb ik altijd goede herinneringen over gehouden.

Online Mono

• Analoog liefhebber
« Reactie #4 Gepost op: 9 november 2020, 14:18:47 »
Een oude rot in het vak.  :)

Welkom!
Wie bang is om te vragen schaamt zich om te leren.

Offline beeperhorrie

• Vaste bezoeker
« Reactie #5 Gepost op: 9 november 2020, 16:16:28 »
Welkom hier.

Offline M Stormink

• Vaste bezoeker
« Reactie #6 Gepost op: 9 november 2020, 16:52:51 »
Welkom op dit forum,ik denk dat u expertise zeer op prijs zal worden gesteld  :D

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
« Laatst bewerkt op: 9 november 2020, 18:30:15 door M Stormink »

Offline L.Cavalier

• Analoog liefhebber
« Reactie #7 Gepost op: 9 november 2020, 18:21:01 »
Welkom op het AF...... :)

Offline DutchLeeuwtje

• Vaste bezoeker
    • Mijn eerste uitprobeersels
« Reactie #8 Gepost op: 9 november 2020, 21:32:29 »
Leuk weer een dokafanaat erbij!

Offline Clemens

• Regelmatige bezoeker
  • **
  • Nikon F2, Leica M2
« Reactie #9 Gepost op: 10 november 2020, 07:48:04 »
Welkom hier.

Uw vracht aan kennis, zal zeker gebruikt worden  ;)

Offline Roepers

• Regelmatige bezoeker
  • **
    • Een galerij met voornamelijk analoge foto's
« Reactie #10 Gepost op: 10 november 2020, 08:21:49 »
Van harte welkom.
Groet,

Marco

www.roepers.net

Offline Doka1956

• Regelmatige bezoeker
  • **
« Reactie #11 Gepost op: 10 november 2020, 09:14:24 »
nogmaals dank voor alle welkom. De vracht aan kennis heeft voornamelijk betrekking tot professioneel kleur afdrukken in vaklab met printers en vergroters kleurcorrectie middels proefstroken en video analyse maar is ook al weer zo'n 14 jaar geleden. Van 1975 tot 1984 in diverse vaklabs gewerkt en van 1984 tot 2006 als zelfstandig ondernemer met 1 uur fotoservice. Vanaf 2001 ook digitale foto's afgedrukt met high end apparatuur maar die markt is nooit echt van de grond gekomen. Digitale foto's blijven voornamelijk op telefoon of tablet staan en de echte die hards maken er wellicht een leuk album van.