Ik heb inmiddels alles aan de gang bij mijn CT 60-4
Hoe ga je te werk .....
1. Haal de defecte dryfit batterij uit het compartiment
2. Zaag het deksel eraf en haal het hele binnenwerk leeg, de plastic schotjes heb ik met een oude hete houtbeitel (zo goed en zo kwaad als het ging) verwijderd.
Het deksel heb je niet meer nodig. Het voorste contact in de unit van de CT60 is de plus en achterste de negatieve pool.
Soldeer hier een rode en een zwarte draad aan. Dit kan een beetje moeilijk gaan maar met wat schuurwerk en wat soldeer vloeistof moet het lukken
3. Koop bij AliExpress de volgende 7.2v batterijen (2x)
https://nl.aliexpress.com/item/1005002565418325.html?spm=a2g0o.9042311.0.0.7f154c4d3zD6ki4. + een oplader van 7.2V, je kan 1 batterij de oplader + bekabeling in 1 setje kopen en zal dan 1 extra batterij bij moeten bestellen
Het complete set past met wat rommelen precies in de oude batterij zodat je deze weer terug kunt plaatsen in de houder
5. Laad beide beide batterij packs zeker 2 uur op voor je ze gaat gebruiken
6. Aan de batterijen zitten SM connectors die op elkaar passen
7. Knip één van de mannelijke connectors af en verbindt deze met de + en de - van de CT 60 unit (de rode en de zwarte draad, die je aan de contacten hebt gesoldeerd)
8. De batterij SM connectoren passen in de SM connectors van de kabelbundel die meegeleverd wordt.
9. Laat de enige vrouwelijke connector naar buiten hangen zodat je de boel op kan laden.
9A. Verbind de flitser met de unit door de juiste kabel aan te sluiten
10 Als alles is aangesloten zet je de schakelaar boven op de CT-60 unit in de "1" stand het lampje moet nu gaan knipperen, wat wil zeggen dat de unit voldoende is opgeladen
11. Daarna zet je de flitser aan door de schakelaar achter op de flitser omhoog te schuiven
12. Na een tijdje moet het buislampje achter op de flitser gaan branden en is de flitser klaar voor gebruik
Heb je vragen .. stuur me dan even een mailtje of een PB-tje