tja, ik ben geen moderator, maar is dit een mislukking?
het gezicht is sprankelend, de sproetjes en haren scherp maar niet onflatteus, de kleuren fijn.
ik zou blij zijn met deze foto. Wat vond het model er zelf van?
Tsja, dat is de discussie natuurlijk!
Ik ga met mono mee, het perspectief deugt niet, maar je hebt inderdaad gelijk dat er verder vrij weinig mis is met de foto.
Mijn gedachtegang: Dit was een testje (nieuwe lens, nieuw formaat) en de conclussie voor mij, als ik zo naar deze foto kijk, is dat portretteren op deze afstand (met deze lens en het 645 formaat) niet voor herhaling vatbaar is. Dus vandaar mislukt.
Maar smaken verschillen! Ik heb zat foto's die wat 'duidelijker' mislukt zijn, maar ik wist niet of die delen echt nuttig zou zijn. Als boetedoening nog een bijdrage waar de 'fout' heel duidelijk is.

De oudere canon compact camera's geven niet altijd goed aan als: je te dichtbij bent voor de autofocus, of als de camera het focuspunt nog niet bepaald heeft. Op dat moment gaat de camera voor focus op eindig, wat ongeveer het tegenovergestelde is van wat ik vaak wil. De wat jongere compacts doen dit wel, maar geven weer minder feedback.
Gewoon een hele slechte foto maken 
hahaha, slechte foto's maak ik genoeg, maar er heeft nog niemand gevraagd of ze die mogen uitgeven

Ik spreek helaas geen spaans, maar het boek ziet er wel interessant uit.