Auteur Topic: Waar gaan we heen?  (gelezen 252 keer)

Offline Gre

• Regelmatige bezoeker
  • **
Waar gaan we heen?
« Gepost op: 16 oktober 2020, 23:12:01 »
Nergens dus.  :'( Maar niet getreurd. Ik hou zelf van art movies, zonder Tarkovsky was ik nooit aan fotografie toegekomen. Als je dat genre leuk vindt neem ik je mee naar lock down land. Heb pas Mubi (= app) ontdekt en daar draaien minder bekende en (mij) inspirerende films, zoals die van Maria Saakyan. In haar werk vind ik de beelden fotografisch zoals Tarkovsky ze laat zien. Sommige shots beginnen als een foto of tableau vivant. The light house draait op Mubi, maar als je heel hard zoekt kun je op internet kleine fragmenten van ander werk van haar vinden. Ze springt er echt uit. Ze is helaas jong overleden.

Offline Clemens

• Regelmatige bezoeker
  • **
  • Nikon F2, Leica M2
Re: Waar gaan we heen?
« Reactie #1 Gepost op: 17 oktober 2020, 07:49:53 »
Een bezoek aan het waterloopbos, voormalig waterloopkundig laboratorium in de Noordoostpolder stond op mijn lijstje.

Was er al eens eerder en is m.i. een fotogenieke en historische locatie.

Met een gids nog interessanter, maar dat zal voorlopig nog wel niet mogelijk zijn.

Offline cmug

• Analoog liefhebber
« Reactie #2 Gepost op: 17 oktober 2020, 13:27:00 »
Wacht voor het waterloopbos nog circa 2 week, dan zullen de herfst kleuren sterker zijn.

Offline MacSimski

• Analoog liefhebber
  • Gelukkig blijft dit boeien
« Reactie #3 Gepost op: 17 oktober 2020, 14:25:42 »
als je in het oosten van nederland woont en van industriele dingen houd is misschien landschaftspark duisburg wat. gewoon buiten. iets verderop in essen heb je nog een grotere: zollverein. ook indrukwekkend en een uitdaging met je camera
--
kan het uit elkaar? Mooi!

Offline Jelmer

• Analoog liefhebber
    • Jelmer Gremmen
« Reactie #4 Gepost op: 17 oktober 2020, 16:04:16 »
Helaas mag je als Nederlander niet zomaar meer Duitsland in zonder certificaat dat je corona vrij bent
~ Grain is life ~

Offline Mr_Flibble

• Forumbeheerder
  • Analoog liefhebber
  • In Tabulas Argenteas Refero
    • Flibweb.nl
« Reactie #5 Gepost op: 17 oktober 2020, 16:25:26 »
Vandaag bij Middelrode en Blericum een rondje gewandeld langs de ruïnes van Seldensate.
Wat digi's en film geschoten.

Mooie locatie voor een AFF uitje.
Rick - Mijn AFF Moderator stem is ROOD
Geladen met film: Contax IIa
Laatste speeltjes: 4x5" Graflex vlakfilmhouders voor de RB

Offline Gre

• Regelmatige bezoeker
  • **
« Reactie #6 Gepost op: 17 oktober 2020, 20:24:20 »
Jullie hebben auto’s. Ik kom niet verder dan het Vondelpark waar het drukker is dan de drukste supermarkt. Je schuifelt 1 meter achter de groep voor je. Denk dat ik de vroegste trein neem richting Wadden, Friesland, maar dan durf ik weer niks aan t raken in zo n hostel. Ik herinner mijn laatste dag op Terschelling, was begin februari. Een van de gasten zat in de wasbak zijn longen uit te hoesten. Dat ging maar door. Had stilletjes om 4 uur spulletjes ingepakt en in het hokje gewacht op de veerboot terug.
Ik ga kijken hoe druk het is in de trein

Offline Roepers

• Regelmatige bezoeker
  • **
    • Een galerij met voornamelijk analoge foto's
« Reactie #7 Gepost op: 17 oktober 2020, 21:22:03 »
Op de fiets naar Eenum, Godlinze, Spijk, Bierum, over de Eemsdijk naar Delfzijl, Appingedam en weer naar huis. Veel foto's met de Zenit, en een paar met de Canon Eos 300. Beide met Ilford FP4 plus 125 en HP5 plus 400.
Groet,

Marco

www.roepers.net