Auteur Topic: Epson V800 blijft hangen  (gelezen 209 keer)

Offline SmithDW

• Regelmatige bezoeker
  • **
Epson V800 blijft hangen
« Gepost op: 16 oktober 2020, 19:42:15 »
Het ene probleem is nog niet opgelost of het tweede dient zich aan.

Mijn Epson Scanner V800 scant normaal, maar als ik ISRD aanzet blijft die hangen op Processing na het eerste scannen en voor de IR Scan?

macOS Catalina.
« Laatst bewerkt op: 16 oktober 2020, 19:54:44 door SmithDW »

Offline cmug

• Analoog liefhebber
Re: Epson V800 blijft hangen
« Reactie #1 Gepost op: 16 oktober 2020, 19:52:54 »
Zet even erbij welk je Operating-System je gebruikt. Dat maakt reactie's zinvoller voor je.
Ik gebruik ook een scanner uit de V familie op Mac OS. De nieuwe software versie op 64-bits (6.4.94 etc) is alles behalve een vooruitgang geweest. Vaak erg, erg traag.  IR gebruik ik nooit, daar kan ik niks over zeggen.

Offline defotobakker

• Analoog liefhebber
    • www.arnoudbakker.com
« Reactie #2 Gepost op: 16 oktober 2020, 21:15:15 »
mijn V draait op een andere mbp dan mijn 'Catalina'mbp. apple is idd doorgeevolueerd, daar waar de Epson maar ook Photshop CS nu niet meer (vanzelfsprekend) ondersteund worden...sccs!

Offline cmug

• Analoog liefhebber
« Reactie #3 Gepost op: 16 oktober 2020, 21:56:11 »
Op mijn computer met Catalina werkt gewoon de Epson V serie hoor. Wel even nieuwe software bij Epson ophalen.
Adobe heeft sterk verdien model. Als je Adobe pakket te oud is gaat die kuren op moderner OS. Zijn beide up to date (of beide vintage) dan werkt het prima.

Offline srdlm

• Vaste bezoeker
« Reactie #4 Gepost op: 16 oktober 2020, 23:17:22 »
Op mijn computer met Catalina werkt gewoon de Epson V serie hoor. Wel even nieuwe software bij Epson ophalen.
Adobe heeft sterk verdien model. Als je Adobe pakket te oud is gaat die kuren op moderner OS. Zijn beide up to date (of beide vintage) dan werkt het prima.
Mee eens. Wel of-topic maar Photoshop CS op high siƫrra is onwerkbaar geworden.
Ben overgestapt op affinity software.
Vriendelijke groeten, Hans

Offline Jonnie88

• Analoog liefhebber
    • www.pbase.com/jonnie88
« Reactie #5 Gepost op: 17 oktober 2020, 00:22:35 »
Als ik het goed begrijp is ISRD een onderdeel van Silverfast? Is dan de kans niet groot dat daar je probleem ligt?

Ik scan voornamelijk z/w en dan werkt de infrarood stof reductie niet dus ik heb er weinig ervaring mee. Vroeger wel geprobeerd maar vond de resultaten nooit echt heel goed dus probeer gewoon de negatieven en scanner schoon te houden en verder doe ik in de nabewerking stofverwijdering "met de hand".

Jon

Offline Mono

• Analoog liefhebber
« Reactie #6 Gepost op: 17 oktober 2020, 09:25:38 »
XP2?
Wie bang is om te vragen schaamt zich om te leren.