Auteur Topic: Introductie  (gelezen 870 keer)

Offline Fotomaan

• Analoog liefhebber
  • Het zonesysteem van ratio naar emotie :-o)
Re: Introductie
« Reactie #15 Gepost op: 18 september 2020, 11:58:57 »
Welkom bij het AFF!  :)
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.

Offline Herman_VdD

• Nieuw
  • *
« Reactie #16 Gepost op: 19 september 2020, 21:35:06 »
Dank je, Herman!
Heel interessant om te lezen met welke vormen van fotografie je zoal bezig bent.

Wat betreft lesgeven.... is daar in België vraag naar? In Nederland zijn er een paar aanbieders van cursussen en workshops in analoge fotografie (waaronder ikzelf) maar de behoefte is minimaal. Diverse aanbieders zijn er alweer mee gestopt en wie het nog doet is blij met één of twee workshops per jaar (geldt ook voor mij). Je moet het doen als hobby, leuk om te doen, leuk om mensen te ontmoeten die geïnteresseerd zijn in analoge fotografie, leuk om kennis over te kunnen dragen maar niet meer dan dat.
Er wordt wel weer meer analoog gefotografeerd maar zelf ontwikkelen en afdrukken is een stap te ver. Ik heb de indruk dat men (vooral jongeren) gecharmeerd is van "vintage" camera's en beelden maar daar zelf niet echt tijd en moeite in wil stoppen. Daarnaast hebben weinnig mensen (en zeker jongeren) ruimte voor een doka.

Ja, internet, auteursrecht etc. is een lastige materie. Natuurlijk kan iedereen alles wat je op internet plaatst (ook op dit forum) copieren en ermee doen wat men wil. Qua auteursrecht kun je daar wellicht tegenin gaan maar in de praktijk zal dat reuze lastig zijn. Er zijn wel middelen om dit tegen te gaan, zoals watermerken of alleen foto's in heel lage resolutie plaatsen. Maar het blijft lastig.
Ik hoop dat dit je er niet van zal weerhouden om zo nu en dan wat van je werk met ons te delen.

Succes en groeten,   Ron

Dag Ron (& alle anderen) ,

ik had destijds (rond 2000/2005) de intentie om ('s avonds) les te geven aan mensen die er behoefte aan hadden , mijn doka (toen) kon best wel aan 6 mensen plaats bieden , vandaag is deze met 2 al betrekkelijk vol... (en met die corona-toestanden zou het toch niet kunnen/mogen...)

Vandaag zie ik dat lesgeven niet echt meer zitten , ik hou meer van mijn rust , voor zover ik dit heb...

PS: probleem #2 heeft zich ondertussen opgedrongen... De VOEDING van m'n Durst Laborator L1200 heeft Maarten gep%%%% , oeps , sorry , ik wil zeggen "de pijp aan Maarten gegeven"  ^D
Dus ben ik op zoek naar 'n vervangende (nieuwe , moderne) voeding , maar in het weekend is dit best wel lastiger als de winkels gesloten zijn... (maandag ga ik info gaan inwinnen bij Gotron (Gent) ,  'n speciaal-zaak)  <:)
Doch : gelijktijdig (ik heb dit met Maurits aan de telefoon besproken) denk ik na over 'n alternatieve (nog modernere) piste : LED-verlichting in m'n kleurenkop inbouwen...
M'n oog is op dit gevallen : 'n 4000Lumen lampje : https://www.mouser.be/new/cree/creeLMH2/

Ik ga deze 2 pistes maandag bespreken met de uitbater van Gotron (Gent)
Tenzij (...) er HIER al mensen zijn , die deze piste bewandelt hebben en hun vergroter hervormd hebben naar LED-licht...?  :\  Dan hoor ik het graag

(of moet ik voor deze topic 'n afzonderlijke post aanmaken...?)

Ik hoor het graag.
Grtz, H.

PS: weet er iemand hoe ik (automatische) notificaties (op m'n berichten) in m'n mailbox kan krijgen...? Dat antwoord wel wat sneller...  0:)

Offline Marcel

• Vaste bezoeker
  • Hoe bedoel je lelijk
« Reactie #17 Gepost op: 19 september 2020, 21:48:12 »
Onderaan dit bericht staat reageren en daarnaast notificatie daar even op klikken

Offline droomplek

• Regelmatige bezoeker
  • **
« Reactie #18 Gepost op: 20 september 2020, 00:45:06 »
Je zou ook kunnen denken aan H4 LED lampen (12v) voor auto's en motoren. Ik heb deze als koplampen in mijn motor. Kosten weinig en geven heel veel licht. Je moet wel 4000K of hoger hebben, met een lagere kleurtemperatuur haal je de hardere gradaties niet. Moet natuurlijk wel een passende reflector bij maar dat moet niet moeilijk zijn.
Succes!

Offline Herman_VdD

• Nieuw
  • *
« Reactie #19 Gepost op: 21 september 2020, 10:02:26 »
Onderaan dit bericht staat reageren en daarnaast notificatie daar even op klikken

OK Marcel  <:)

Bedankt voor de tip (notificatie)  (l)

Offline Herman_VdD

• Nieuw
  • *
« Reactie #20 Gepost op: 24 oktober 2020, 15:50:43 »
Update : gezien ik geen andere sites (en DropBox of andere cloud-toestanden) gebruik om foto's te posten , zal ik dus blijkbaar NIET in de mogelijkheid zijn om hier foto's te posten...  :(
(en vrees ik dat mijn tijd op deze site afgelopen zou kunnen zijn... Ik ga echt niet beginnen foto-sites en cloud-toestanden gebruiken tegen mijn zin in... Ik heb 'n aangeboren afkeer van cloud-toestanden , grotendeels door mijn kennis op IT-vlak)  :(  )

Offline L.Cavalier

• Analoog liefhebber
« Reactie #21 Gepost op: 24 oktober 2020, 16:14:56 »
Welkom op het AF Herman !
Leuke introductie trouwens  :)

Offline Herman_VdD

• Nieuw
  • *
« Reactie #22 Gepost op: 24 oktober 2020, 16:16:11 »
Welkom op het AF Herman !
Leuke introductie trouwens  :)

Thanks , alleen maar jammer dat men niet op de normale manier foto's kan toevoegen/posten...  :'(

Online Fred

• Analoog liefhebber
  • Voorheen Asahi Pentax, thans vnl. FSU en TLR
« Reactie #23 Gepost op: 24 oktober 2020, 17:12:28 »
Update : gezien ik geen andere sites (en DropBox of andere cloud-toestanden) gebruik om foto's te posten , zal ik dus blijkbaar NIET in de mogelijkheid zijn om hier foto's te posten...  :(
(en vrees ik dat mijn tijd op deze site afgelopen zou kunnen zijn... Ik ga echt niet beginnen foto-sites en cloud-toestanden gebruiken tegen mijn zin in... Ik heb 'n aangeboren afkeer van cloud-toestanden , grotendeels door mijn kennis op IT-vlak)  :(  )

Je kan ook vanaf facebook of je eventuele eigen sites foto's plaatsen, foto's van facebook worden heel erg gecomprimeerd en dat is dus veel verlies van detail.
Zorki, Zorki 6 Zenit B en Rolleiflex-Automat.
Leningrad-8, Weston Master II, Sunny 16 regel.

Offline Herman_VdD

• Nieuw
  • *
« Reactie #24 Gepost op: 24 oktober 2020, 17:15:07 »
Je kan ook vanaf facebook of je eventuele eigen sites foto's plaatsen, foto's van facebook worden heel erg gecomprimeerd en dat is dus veel verlies van detail.

Ik post zoweinig mogelijk op fakebook... (enkel sommige reisfoto's , doch geen echte werken van mij) ;)
En (...) ik gebruik geen andere sites...  8(

Offline Roepers

• Regelmatige bezoeker
  • **
    • Een galerij met voornamelijk analoge foto's
« Reactie #25 Gepost op: 24 oktober 2020, 17:52:18 »
Bij www.postimage.org hoef je niet eens een account aan te maken. Ik begrijp wel dat de beheerder(s) van dit forum geen trek hebben in het beheer van een afbeeldingenserver. Het is allemaal een priveinitiatief.
« Laatst bewerkt op: 24 oktober 2020, 18:31:16 door Roepers »
Groet,

Marco

www.roepers.net

Online Fred

• Analoog liefhebber
  • Voorheen Asahi Pentax, thans vnl. FSU en TLR
« Reactie #26 Gepost op: 24 oktober 2020, 18:42:07 »
Postimage gebruik ik zelf ook, ik heb wel een account aangemaakt want dan is het het makkelijker om je foto's te verwijderen, nadeel is wel dat zij ook een hogen compressie gebruiken.
Zorki, Zorki 6 Zenit B en Rolleiflex-Automat.
Leningrad-8, Weston Master II, Sunny 16 regel.