Ok nou snap ik hem,
Ik heb het even opgezocht:
https://www.cameramanuals.org/mamiya_pdf/mamiya_cds_magnifying_hood.pdfEn hier gaan twee makkelijk te verkrijgen SR44 batterijen in, zilveroxide dus. kwik batterijen worden zelfs afgeraden vanwege de lage spanning.
Het is dus weer een CDS meter en ook al behoorlijk oud dus weet je niet hoe zuiver de meter nog is.
Als ik de prijzen zie dan ben je inclusief verzending zo'n €70,= kwijt voor dat bedrag betaal je geen invoerrechten maar achteraf mag je wel BTW betalen, als de vervoerder Pitney Bowes is dan regelen zij de invoerrechten maar daar betaal je dan ook voor maar buiten de EU hoef je pas boven de € 150,= invoerrechten te betalen + BTW (over het totaal bedrag) onder de € 150,= betaal je alleen de BTW, onder de € 22,= hoef je ook geen BTW af te dragen.
In het kort komt het er op neer dat als je een zo'n Mamiya CDS meter besteld buiten de EU dan ben je al snel € 85,= kwijt voor een meter waarvan je niet zeker bent of deze wel goed is, want voor die prijzen zie ik overal staan dat het geen werkende meters zijn (broken of for parts) , de enige werkende meter die ik op Ebay zag staan koste zelfs tussen de € 300,= en € 415,= inc. verzending.
Dan zou ik toch maar gaan voor een nieuwe Seconic Seconic L208 voor € 109,= dan heb je een nieuwe meter met garantie.