Auteur Topic: Kodak wordt medicijn fabrikant  (gelezen 410 keer)

Offline michiel

• Analoog liefhebber
Re: Kodak wordt medicijn fabrikant
« Reactie #15 Gepost op: 31 juli 2020, 19:27:51 »
Dan toch liever de Kodak productie naar Japan, UK of Duitsland.
De Amerikaanse industrie staat op enkele uitzonderingen na toch niet bekend als degelijk.
De Betere Kodak camera's werden in het verleden ook in Duitsland en Engeland gemaakt.

Je hebt goed opgeleide mensen nodig die - tenzij je Leica heet - voor lage lonen hard willen werken.  Amerika heeft altijd hoge lonen gehad.  Duitsland had tot in de jaren '60 lage lonen, en daarna zie je dat de Japanners het stokje overnemen.  Die het in de jaren '90 gedeeltelijk weer aan Thailand en China hebben doorgegeven.

Ik ben het niet vaak met Trump eens, maar het lijkt me helemaal geen slecht idee om niet van een ander werelddeel afhankelijk te zijn voor medicijnen.  Ik hoop dat men in de EU hetzelfde denkt.
Olympus 35SP · Olympus OM2n · Olympus OM4 · Agfa Billy Record

Offline Fred

• Analoog liefhebber
  • Voorheen Asahi Pentax, thans vnl. FSU en TLR
« Reactie #16 Gepost op: 31 juli 2020, 20:02:20 »
Ik ben het niet vaak met Trump eens, maar het lijkt me helemaal geen slecht idee om niet van een ander werelddeel afhankelijk te zijn voor medicijnen.  Ik hoop dat men in de EU hetzelfde denkt.

Ongetwijfeld zal de farmaceutische industrie in Amerika wel op een hoog niveau staan.
Maar precisie techniek is nooit hun specialiteit geweest daar scoren Japan, UK en Duitsland toch echt wel een heel stuk hoger en dat heeft niet altijd met de hoogte van de lonen te maken.
Zorki, Zorki 6 Zenit B en Rolleiflex-Automat.
Leningrad-8, Weston Master II, Sunny 16 regel.

Offline Ernst-Jan

• Vaste bezoeker
« Reactie #17 Gepost op: 31 juli 2020, 21:08:48 »

Ja dat roep ik ook.
Er gaat nu bakken geld naar Spanje, dat gewoon veel te afhankelijk is van toerisme. Een land als Bulgarije ziet alle knappe koppen verdwijnen, omdat er voor hun niet veel werk is.

In plaats van veel geld naar hun te storten zou het toch mooi zijn dat we die landen op een dergelijke manier helpen.  :) Als Bulgarije nog te eng klinkt, dan hebben we in Nederland ook nog wel wat krimpgebieden.

Offline Ernst-Jan

• Vaste bezoeker
« Reactie #18 Gepost op: 31 juli 2020, 21:12:58 »
Wat betreft Kodak:
Je hebt Eastman Kodak in Rochester, die maken en doen de confectie van alle film en de verkoop van cine-film. Distributie/verkoop van fotografisch producten is in handen van Kodak Alaris dat in bezit is van een Brits pensioenfonds van oud Kodak medewerkers.

Wat aan China is verkocht zou alleen om de papierproductie gaan. Maar naar mijn weten maakt Kodak niet zelf maar werd dit ingekocht bij Carestream, het voormalige Kodak Healthcare.

Offline Ernst-Jan

• Vaste bezoeker
« Reactie #19 Gepost op: 31 juli 2020, 21:15:04 »
Ongetwijfeld zal de farmaceutische industrie in Amerika wel op een hoog niveau staan.
Maar precisie techniek is nooit hun specialiteit geweest daar scoren Japan, UK en Duitsland toch echt wel een heel stuk hoger en dat heeft niet altijd met de hoogte van de lonen te maken.

Met al die idiote eenheden kun je ook niet nauwkeurig werken. Hier kost het 1 kCal om 1g water (=1mL) 1°C in temperatuur te doen steigen.

Maak dat een Amerikaan eens wijs

Offline hanskerensky

• Analoog liefhebber
« Reactie #20 Gepost op: 31 juli 2020, 21:47:11 »
De filmdevisie is ondergebracht onder Kodak Alaris. Voor zover mij bekend niks Chinees aan.
Heeft te maken met de in het verleden opgebouwde pensioen van oud werknemers van Kodak. Die last hing als een molensteen om Kodak en heeft het bedrijf uiteindelijk bijna de kop gekost. Met deze constructie is het pensioen met giga kosten losgeweekt van het nog bestaande Kodak.

Ziet er niet goed uit voor het Kodak pensioenfonds :
https://www.insideimaging.com.au/2020/kodak-paper-and-chem-to-chinese-company/

Met een beetje geluk kan Kodak het zaakje misschien weer opkopen nu ze een dollar injectie krijgen..

------------------------------------------------
Zie ook   http://www.flickr.com/photos/29504544@N08/collections/

Offline Fred

• Analoog liefhebber
  • Voorheen Asahi Pentax, thans vnl. FSU en TLR
« Reactie #21 Gepost op: 31 juli 2020, 21:52:41 »
En hier kun je alles vinden over de Sino Promise Group: www.sinopromise.com/
Zorki, Zorki 6 Zenit B en Rolleiflex-Automat.
Leningrad-8, Weston Master II, Sunny 16 regel.

Offline hanskerensky

• Analoog liefhebber
« Reactie #22 Gepost op: 6 augustus 2020, 16:13:06 »
In de zomer vakantie al vast begonnen met Kodak filmpjes hamsteren  ;)

Viral Corona Crisis Memoires (23) by Hans Kerensky, on Flickr
------------------------------------------------
Zie ook   http://www.flickr.com/photos/29504544@N08/collections/