Auteur Topic: Post.nl Baalbedrijf!  (gelezen 8747 keer)

Offline thinge

• Analoog liefhebber
  • Topcon verzamelaar
Re: Post.nl Baalbedrijf!
« Reactie #195 Gepost op: 22 november 2021, 22:01:23 »
Ik heb niet de gehele discussie gevolgd, maar ik heb op dit moment een soortgelijk probleem met UPS....Als op de pakbon vermeld staat IOSS met een btw nummer van de afzender, is dat een teken dat de BTW al is betaald door de koper aan de verkoper en dat de verkoper de BTW afdracht regelt met de NL douane. Alles om een snelle aflevering zonder vervelende douane formaliteiten te voorkomen. In mijn geval ook heel duidelijk. Maar UPS heeft een andere insteek. Als op de pakbon P/P staat, wat inderdaad zo was, betekend dat Pre-paid dwz....ontvanger moet aan vervoerder de BTW betalen. Op de pakbon moet volgens UPS namelijk FD staan Free Domicile......ongeacht alle internationale afspraken over de IOSS regeling. Ik belde voor aflevering dat de btw al betaald was, UPS levert niet af zonder opnieuw te betalen en jij ziet maar dat je je geld terug krijgt. Ging om een pakje uit Engeland en BTW was 31 euro......ben nu bijna drie weken aan het mailen en bellen. 13 mailtjes en tientallen telefoontjes en de ene na de andere typemiep doet er niets mee. UPS had geen invoerrechten en geen inklaringskosten mogen rekenen volgens de afzender en volgens UPS heeft de afzender een verkeerde code in de computer gezet, nl P/P ipv F/D....en de afzender zegt doodleuk "Chase them" tegen mij. Is een groot internationaal bedrijf  welke honderden pakketten per dag verstuurd met Royal Mail en UPS........Postnl is een bedrijf waar ik al meerdere klachten tegen heb ingediend, maar UPS kan er ook wat van.
Topcon, Beauty and Aires, what else.....?

Offline Mr_Flibble

• Forumbeheerder
  • Analoog liefhebber
  • In Tabulas Argenteas Refero
    • Flibweb.nl
« Reactie #196 Gepost op: 22 november 2021, 22:17:32 »
Royal Fail is ook een bekende.
Rick - Mijn AFF Moderator stem is ROOD
Geladen met film: Kiev-88
Laatste speeltjes: Voigtländer 15mm zoekertje

Offline Erwin TF

• Analoog liefhebber
  • Zal ik het ooit eens leren.... Betwijfel het.
    • Flickr
« Reactie #197 Gepost op: 22 november 2021, 22:26:51 »
Ik had zoiets met Fedex, alleen die hebben het pakket eerst afgeleverd met daarna een betalingsverzoek per post gestuurd.
Nu 1,5 maand verder niks betaald en niks meer van ze gehoord.
A technically perfect photograph can be the world's most boring picture -Andreas Feininger-

Offline beeperhorrie

• Analoog liefhebber
« Reactie #198 Gepost op: 22 november 2021, 22:38:45 »
Toch mee oppassen, als je het niet betwist hebt kunnen ze het toch op een gegeven moment doorverkopen aan een incassobedrijf. Kan je daar ook wel aantonen dat er al betaald was maar kost dan allemaal weer extra tijd.

Offline Mr_Flibble

• Forumbeheerder
  • Analoog liefhebber
    • Flibweb.nl
« Reactie #199 Gepost op: 22 november 2021, 22:41:37 »
Een verzoek is geen verplichting.
PostNL doet dat ook bij onvoldoende frankering en de verzender kan niet achterhaald worden.

Offline Erwin TF

• Analoog liefhebber
  • Zal ik het ooit eens leren.... Betwijfel het.
    • Flickr
« Reactie #200 Gepost op: 22 november 2021, 22:53:13 »
Ach, het is ook geen wereldbedrag. € 7,94 om precies te zijn.
Ik kijk wel of ze een herinnering sturen, betalen we alsnog.
A technically perfect photograph can be the world's most boring picture -Andreas Feininger-

Offline PeterE

• Vaste bezoeker
« Reactie #201 Gepost op: 23 november 2021, 08:34:13 »
Oh ja, om terug te komen op mijn dubbele btw betaling; melding gemaakt bij Ebay met alle documentatie/betaalbewijzen. Had binnen 20 minuten een Webcare Indier op de email die het netjes opgelost heeft.
Kijk dat is netjes. Zoals je aangaf was het geen PostNL probleem, maar een foutje van de verkoper, maar Ebay heeft het opgelost. Goed om te weten dat deze weg er is, mocht ik er ooit zelf tegenaan lopen.

Offline Mr_Flibble

• Forumbeheerder
  • Analoog liefhebber
    • Flibweb.nl
« Reactie #202 Gepost op: 23 november 2021, 09:01:11 »
Je moet inderdaad wel even zoeken naar het correcte link op Ebay;

Ebay Collect Remit Refund
« Laatst bewerkt op: 23 november 2021, 09:04:48 door Mr_Flibble »

Offline henkvanzuylen

• Analoog liefhebber
« Reactie #203 Gepost op: 23 november 2021, 13:33:00 »
Misschien moeten we het eens van de positieve kant bekijken....honderdduizenden pakketjes worden gewoon op tijd en netjes bezorgd, heel veel is goed geregeld met de BTW en de inklaring

Maar er is altijd een klein percentage wat niet goed gaat, maar waar veruit de meeste aandacht naar uit gaat
Geniet een beetje van het leven mensen  :)
Ik ben geen fotograaf, ik maak wat foto's voor mezelf

Offline sterremuur

• Analoog liefhebber
    • Flickr
« Reactie #204 Gepost op: 23 november 2021, 15:12:17 »
"Onze" pakketbezorger stond in de krant vanwege zijn inzet en optimisme. 🙂

Offline beeperhorrie

• Analoog liefhebber
« Reactie #205 Gepost op: 23 november 2021, 16:30:49 »
Dat hoeft niet perse positief te zijn (al vermoed ik dat dan weer wel) maar het kan ook betekenen dat hij met een overval op een elektronica winkel heeft gepleegd en er met twee 2 meter tv's onder zijn armen er vandoor probeerde te gaan. Inzet als overvaller en optimisme om te denken dat het lukt om ermee weg te komen. ^^

Offline thinge

• Analoog liefhebber
  • Topcon verzamelaar
« Reactie #206 Gepost op: 23 november 2021, 16:47:36 »
Dat hoeft niet perse positief te zijn (al vermoed ik dat dan weer wel) maar het kan ook betekenen dat hij met een overval op een elektronica winkel heeft gepleegd en er met twee 2 meter tv's onder zijn armen er vandoor probeerde te gaan. Inzet als overvaller en optimisme om te denken dat het lukt om ermee weg te komen. ^^

Precies dat....en dat diezelfde pakketbezorger vervolgens dat spul naar familie in verwegistan stuurde, waarop PostNl het pak vervolgens kwijt raakt, maar de familie wel de BTW en invoerrechten moet betalen. ^D ^D
Topcon, Beauty and Aires, what else.....?

Offline Yankee Zulu

• Vaste bezoeker
  • Binnen de lijntjes kan altijd nog.
« Reactie #207 Gepost op: 23 november 2021, 22:14:42 »
Misschien moeten we het eens van de positieve kant bekijken....honderdduizenden pakketjes worden gewoon op tijd en netjes bezorgd, heel veel is goed geregeld met de BTW en de inklaring

Maar er is altijd een klein percentage wat niet goed gaat, maar waar veruit de meeste aandacht naar uit gaat
Geniet een beetje van het leven mensen  :)

Ik ben voor #teamhenk
@sir_canalogue op instagram

Offline RonMon

• Regelmatige bezoeker
  • **
  • Beginnend analoog fotograaf
« Reactie #208 Gepost op: 3 december 2021, 11:42:19 »
Ik heb onderstaande altijd, zoals vandaag. Het pakket komt tussen 10.30 en 13.00 uur volgens de app. Ik ben tot 13.30 thuis dus dat is mooi zou je zeggen.

Volgt net, zoals altijd dus, een mail. Het pakket komt plots tussen 16.50 en 18.50... Ik ben op dat tijdstip dus niet thuis en moet morgen speciaal naar een ophaalpunt om het op te halen, terwijl ze zelf de tijden steeds aanpassen. Ik vind dat best irritant eigenlijk.

It's Not The Camera, It's The Photographer

Offline srdlm

• Analoog liefhebber
« Reactie #209 Gepost op: 3 december 2021, 11:59:30 »
Tja, die mensen werken zich te pletter momenteel.
Ze moeten sinterklaas ook nog helpen.

Zelf zou ik afgelopen woensdag al n pakketje moeten ontvangen, maar ligt nog in depot.
In deze drukke tijden moet je dat maar voor lief nemen, of anders lokaal kopen.

Begrijp dat je baalt, maar ook ik ben voor #teamhenk.
Vriendelijke groeten, Hans