Auteur Topic: Post.nl Baalbedrijf!  (gelezen 7807 keer)

Online beeperhorrie

• Analoog liefhebber
Re: Post.nl Baalbedrijf!
« Reactie #180 Gepost op: 13 oktober 2021, 22:22:10 »
Voor de bezorging heb ik een camera op de voordeur die ook een stuk van de openbare weg meepakt omdat het niet anders kan (niet echt  een probleem) maar ik kan dus wel altijd (ook achteraf) zien wie er wanneer iets is komen afleveren. Laatst weer een nieuwe bezorger die aanbelt en binnen vijftien seconden weer het pad afloopt. Hij zat al klaar om verder te rijden voor ik bij hem was (één trap aflopen en naar buiten gaan). Aan de autodeur hem gewezen op de camera's en dat ik in het vervolg een kaartje wil als hij niet kan afleveren (wat hij ook verplicht is). Geen vriend mee gemaakt maar wel duidelijk gemaakt dat zomaar doorrijden ook niet werkt.

Mijn poging mijn dubbel betaalde invoerrechten terug te krijgen (bij ebay én de douane/postnl), via een bezwaar liep op niets uit. Ik moest het maar weer met ebay gaan oplossen.

Bij de laatste twee zendingen vanuit het buitenland had Postnl de gewoonte om de tracking geschiedenis willekeurig aan te passen, en zelfs gedeeltelijk of volledig te laten verdwijnen. Ze zouden vandaag bijvoorbeeld langskomen, nu is daar helemaal niets meer over terug te vinden. Je hebt dan bij de klantenservice geen poot meer om op te staan, tenzij je een screenshot of een print van de historie hebt. Als je de klantenservice überhaupt al te pakken kan krijgen.

De reden dat ik die informatie volg, is omdat ze hier zelden een kaart door de bus doen als het ergens op een Postnl locatie ligt. Dan ben je het dus kwijt als je niet op tijd bent.

Ben je er veel bij ingeschoten?

Offline PeterE

• Vaste bezoeker
« Reactie #181 Gepost op: 13 oktober 2021, 22:42:16 »
Mijn poging mijn dubbel betaalde invoerrechten terug te krijgen (bij ebay én de douane/postnl), via een bezwaar liep op niets uit. Ik moest het maar weer met ebay gaan oplossen.
Ik dacht dat ebay alleen BTW in rekening bracht. Was het een pakket met een waarde van boven de 150 Euro?

Offline Mr_Flibble

• Forumbeheerder
  • Analoog liefhebber
  • In Tabulas Argenteas Refero
    • Flibweb.nl
« Reactie #182 Gepost op: 14 oktober 2021, 08:10:00 »
Kreeg een email van PostNL dat er voor een pakket btw betaald moest worden. Hiervoor was via Ebay al BTW betaald.
Kon natuurlijk alleen bezwaar maken NADAT ik betaald had (Tip: gebruik dan je Creditcard in plaats van IDEAL. IDEAL betalingen kunnen nooit teruggevorderd worden).

Alle documentatie aangeleverd via de PostNL site.
Afwachten.

Heel fijn dat PostNL claimt dat de administratieve kosten niet terugbetaald worden "Ze hebben immers kosten gemaakt"
Voor iets waar je niet om gevraagd hebt.   Volgens mij doen ze dit vooral omdat ze er vanuit gaan dat niemand gaat procederen voor die 4-13 euro....

Rick - Mijn AFF Moderator stem is ROOD
Geladen met film: Exakta Varex
Laatste speeltjes: Wollensak 135mm f/4.7 Optar in Graphex sluiter

Online beeperhorrie

• Analoog liefhebber
« Reactie #183 Gepost op: 14 oktober 2021, 09:42:26 »
Dat is best een handige tip: betalen met creditcard. In het geval dat je kan aantonen dat je al betaald hebt wordt het lastig vorderen. Die administratieve kosten kunnen ze vergeten om via de rechter af te dwingen want dat ze die kosten hebben gemaakt is hen zelf verwijtbaar of onderdeel van bedrijfsvoering. Dan zouden ze ook administratieve kosten in rekening mogen brengen als iemand de postcode niet heeft vermeld.

Offline PeterE

• Vaste bezoeker
« Reactie #184 Gepost op: 14 oktober 2021, 10:02:43 »
Kreeg een email van PostNL dat er voor een pakket btw betaald moest worden. Hiervoor was via Ebay al BTW betaald.
Wie bepaalt dit eigenlijk? Is het de Belastingdienst die aangeeft dat er BTW moet worden gevorderd en is PostNL de uitvoerder? In dat geval zou PostNL er ook niet al te veel aan kunnen zijn. Zij krijgen gewoon de opdracht.

Offline Mr_Flibble

• Forumbeheerder
  • Analoog liefhebber
    • Flibweb.nl
« Reactie #185 Gepost op: 14 oktober 2021, 10:05:33 »
Link van Avrotros Radar over BTW en inklaringskosten

De berichten van Newmikey zijn erg informatief over hoe PostNL te werk gaat. 

« Laatst bewerkt op: 14 oktober 2021, 10:15:36 door Mr_Flibble »

Offline PeterE

• Vaste bezoeker
« Reactie #186 Gepost op: 14 oktober 2021, 10:27:31 »
Link van Avrotros Radar over BTW en inklaringskosten

De berichten van Newmikey zijn erg informatief over hoe PostNL te werk gaat.
Newmikey geeft de webshop 'de schuld':
U heeft helemaal gelijk. Dit komt door de gebrekkige implementatie van het z.g. IOSS nummer. De webshop zou die moeten doorgeven aan PostNL want alleen met dat IOSS nummer kan PostNL een beperkte H7 aangifte doen zonder BTW in rekening te brengen.

Offline Mschekkerman

• Analoog liefhebber
« Reactie #187 Gepost op: 14 oktober 2021, 18:39:16 »
Citaat
Ben je er veel bij ingeschoten?

€ 16,- niet de moeite waard om over te gaan steggelen. Je kan niet kiezen bij Ebay of je wel of geen douanekosten bij je bestelling wil hebben. Met het gedoe wat ik nu met Postnl heb vallen internationale zendingen buiten de E.U. nu min of meer af.

Willekeurig gerommel met de trackinggegevens, als ontvanger geen onderzoek kunnen starten. Een zending die op je naam staat niet bij een locatie kunnen laten bezorgen. De laatste zending is dus blijkbaar ook retour naar de afzender. (na lang vragen en aandringen)

Ze doen alles om hun targets te halen, maar niets voor die keren dat het fout gaat en ze echt iets voor klanten moeten doen. Excuses koop je niets voor, ze moeten het oplossen.  8(
~ vergeet nooit je camera mee te nemen ~

Online beeperhorrie

• Analoog liefhebber
« Reactie #188 Gepost op: 14 oktober 2021, 18:53:40 »
Ja dat is toch wel zonde. Niet alleen van dat beetje centen maar veel meer dat targets boven de klanten (= formeel de verzenders) komen te staan, en natuurlijk de geadresseerden.

Offline Mr_Flibble

• Forumbeheerder
  • Analoog liefhebber
    • Flibweb.nl
« Reactie #189 Gepost op: 14 oktober 2021, 20:48:54 »
Mijn bezwaar omtrent de dubbele BTW betaling is in behandeling genomen en het kan volgens PostNL 4 maanden gaan duren....  ::)

Online beeperhorrie

• Analoog liefhebber
« Reactie #190 Gepost op: 14 oktober 2021, 21:46:21 »
O gelukkig, ze nemen het op in de snelle procedure.  ^^

Offline PeterE

• Vaste bezoeker
« Reactie #191 Gepost op: 15 oktober 2021, 08:04:22 »
Mijn bezwaar omtrent de dubbele BTW betaling is in behandeling genomen en het kan volgens PostNL 4 maanden gaan duren....  ::)
Wie maakt eigenlijk de fout? Is het PostNL of de Douane (Belastingdienst)? PostNL zal toch niet bepalen op welke pakjes BTW geheven moet worden?

Offline Mr_Flibble

• Forumbeheerder
  • Analoog liefhebber
    • Flibweb.nl
« Reactie #192 Gepost op: 15 oktober 2021, 08:15:42 »
Op het verzendlabel was het niet gemeld, wat wel zou moeten. Dus de schuld ligt eigenlijk bij de verzender.
Maar die heeft er geen benul van dat Ebay de BTW kosten al doorberekende heeft aan de koper.