Auteur Topic: Post.nl Baalbedrijf!  (gelezen 491 keer)

Offline Clemens

• Regelmatige bezoeker
  • **
  • Nikon F2, Leica M2

Offline Mono

• Analoog liefhebber
Re: Post.nl Baalbedrijf!
« Reactie #16 Gepost op: 24 juni 2020, 21:33:54 »
Wij (mijn vrouw en ik) hadden deze maand ook een akkefietje met Post.nl. We hadden twee mondkapjes besteld. Het waren zelfgemaakte, van textiel, met een leuk patroontje. Het ging ons niet zozeer om de mondkapjes, maar het was voor een goed doel.
Het pakketje paste in de brievenbus. En het onze paste extra makkelijk want het was opengemaakt en de inhoud was verdwenen. Wel had de dienstdoende postbode de duidelijk beschadigde en leeggeroofde envelop keurig bezorgd. Dat dan weer wel …

Hoewel we niet de verzender waren hebben we toch "even" gebeld met Post.nl. Na ruim elf minuten kregen we al iemand aan de lijn! Maar toen we de diep zuchtende, zeer chagrijnige medewerker vriendelijk naar zijn naam vroegen (doen we altijd als men zich niet voorstelt) werd onmiddellijk de verbinding verbroken. Konden we weer een stief kwartiertje aan de gang. Uiteindelijk kregen we een dame die tenminste niet klonk als een doodgraver met ernstige burnout-klachten. Zij vroeg of de inhoud verzekerd was. "Niet? Dan kunt u de inhoud als verloren beschouwen. Goedemiddag."
Wie bang is om te vragen schaamt zich om te leren.

Offline Ernst-Jan

• Vaste bezoeker
« Reactie #17 Gepost op: 24 juni 2020, 21:53:37 »
een doodgraver met ernstige burnout-klachten.

Die kan beter in een crematorium gaan werken.

Overigens weinig klachten.

Offline Mono

• Analoog liefhebber
« Reactie #18 Gepost op: 24 juni 2020, 22:02:48 »
Die kan beter in een crematorium gaan werken.

(l)

:'D
Wie bang is om te vragen schaamt zich om te leren.

Offline sterremuur

• Analoog liefhebber
    • Flickr
« Reactie #19 Gepost op: 25 juni 2020, 09:31:58 »
Raar, ik krijg altijd keurig meldingen in de app.
Ook komt het omgekeerde voor: de postbode brengt ook kleine pakjes, want "de jongens op de bus hebben het druk".
De jongens op de bus roepen ons tijdens de middagwandeling vriendelijk toe dat ze straks een pakje voor ons hebben. Wordt stipt bezorgd.
Ik denk dus dat het wel heel persoonlijk is.

Offline srdlm

• Vaste bezoeker
« Reactie #20 Gepost op: 25 juni 2020, 11:16:47 »
Hier heb ik ook goede ervaringen met de pakketbezorgers van PostNL.
 We hebben ook al jaren dezelfde, en hij weet als er in de straat iemand niet thuis is dat hij het bij ons steeds kan achterlaten, als wij thuis zijn tenminste.

Ik denk dat een en ander wel met de bezorger te maken heeft.
Trackentrace app van PostNL laat ook goed zien wanneer er iets onderweg is. Je kunt, als je weet dat je niet thuis bent, voor een bepaalde tijd daarin de plek of aflevertijd wijzigen. Dat gebruik ik regelmatig en laat het dan bij de gamma afleveren. Wel zo handig.

Dhl is een ander verhaal, daar vind ik regelmatig pakjes onder een boom bij de deur en hebben ze niet eens de moeite genomen aan te bellen. Wel n briefje met krabbeltje dat ze het letterlijk gedropt hebben. Regelmatig over geklaagd maar het is wisselend. Bij dhl zie ik wel telkens andere personen leveren wat bij PostNL niet zo is.

Offline thinge

• Analoog liefhebber
  • Topcon verzamelaar
« Reactie #21 Gepost op: 25 juni 2020, 11:43:19 »
Hier ook al jaren ruzie met PostNL.....van niet ontvangen pakjes, beschadigde pakjes tot grove medewerkers aan de telefoon en bezorgers die aangetekende stukken zelf aftekenen omdat "dat sneller werkt" Als ik daar een klacht over indien stond dezelfde bezorger de dag daarna schuimbekkend voor de deur en bedreigde me.....vervolgens bleef hij trouw zelf pakjes aftekenen en kreeg ik meer opengemaakte pakjes als ooit tevoren, waar ook soms dingen uit waren...via mijn rechtsbijstand verzekering is deze man aangepakt en geen bezorger meer, maar de strijd met ze blijft.........ik weet inmiddels dat het heel persoonlijk is...ik woon 4 hoog in een flat zonder lift en ik weet dat bezorgers aan de voordeur horen af te leveren, (is mij door postnl zelf verteld, ik wist het aanvankelijk niet) ......maar ik liep altijd zelf naar beneden, maar de bezorger die we nu hebben is de 7 trappen meestal eerder op dan ik beneden....dus het is heel persoonlijk. Tref je een welwillende bezorger is postnl best een redelijk bedrijf, behalve waar het klachte betreft, dan gaat het grote afschuifspel beginnen.....met DHL en DPD heb ik eigenlijk nooit problemen gehad.
Topcon, Beauty and Aires, what else.....?

Offline Erwin TF

• Analoog liefhebber
  • Zal ik het ooit eens leren.... Betwijfel het.
    • Flickr
« Reactie #22 Gepost op: 25 juni 2020, 11:54:17 »
Op track and trace kun je je pakket toch volgen ?
Pas na 14 dagen gaat het retour afzender.

Vergeet het maar Fred, die 14 dagen zijn nu 6 werkdagen. Dus na 6 dagen gaat je pakje weer retour, als je een Post.nl account hebt heb je daar als het goed is een mail over gekregen.
Dat is zo'n mail over wijzigingen in de servicevoorwaarden die vrijwel niemand leest. Ik kwam er ook pas achter nadat ik mijn pakje na 7 dagen wou ophalen.
Het schijnt overigens op verzoek van de servicepunten ingevoerd te zijn, ze konden de pakjes niet meer bergen omdat veel mensen ze op het laatste moment pas ophalen.
A technically perfect photograph can be the world's most boring picture -Andreas Feininger-

Offline Erwin TF

• Analoog liefhebber
  • Zal ik het ooit eens leren.... Betwijfel het.
    • Flickr
« Reactie #23 Gepost op: 25 juni 2020, 12:33:23 »
Tot een paar jaar geleden werkte de bezorging door Post.nl vrij goed bij mij, was altijd dezelfde bezorger, we noemden elkaar bij de voornaam en als hij
me ergens eerder op de route tegenkwam riep hij uit het raampje; Erwin, ik kom over een kwartiertje of zo een pakje bij je afleveren. Ben je thuis ?
Hij is toen gestopt wegens gezondheidsproblemen, iemand anders nam voor een paar maanden de route over, ging ook prima, maar daarna iedere keer andere bezorgers.
Toen ook problemen zoals de pakjes voor je deur achterlaten als je niet thuis bent (in Amsterdam op straat ??), pakje aanbieden (ik was niet thuis) met kaartje dat ik het een dag later
kan ophalen bij een servicepunt. Daar is het nooit aangekomen, het is op het depot blijven liggen en na 6 dagen retour gestuurd omdat ik het niet afgehaald zou hebben.
Laatst ook weer, ik krijg op m'n werk een bericht dat er een pakje was afgeleverd. Thuisgekomen, geen briefje en de app gaf aan dat het bij mij was afgeleverd.
De volgende dag kwam er weer een pakje en weer precies hetzelfde; het zou bij mij zijn afgeleverd en geen briefje. Ik was dus ondertussen aardig over de zeik.
De volgende dag belt een van mijn buren aan dat er al 2 dagen een pakje voor mij bij hem ligt, een is dus terecht.
Hij had ook de sleutel van het trappenhuis wat naar de zolders voert en daar bleek mijn andere pakje te liggen en nog twee kleine pakjes die makkelijk in de brievenbus paste.
Gelukkig zijn deze terecht, maar ik heb ook al een aantal keer gehad dat ik bericht kreeg dat een pakje (van ome Alie) in Nederland was aangekomen en daarna nooit meer wat van vernomen.
Op het moment heb ik geen goed woord meer over voor Post.nl
A technically perfect photograph can be the world's most boring picture -Andreas Feininger-

Offline Fred

• Analoog liefhebber
  • Voorheen Asahi Pentax, thans vnl. FSU en TLR
« Reactie #24 Gepost op: 25 juni 2020, 13:32:23 »
Ik heb een Postnl account maar ik heb nooit bericht gehad dat de bewaar termijn van 14 dagen is teruggebracht naar 7 dagen, weer een minpuntje voor Postnl dus. :D

Ik zelf gebruik het liefst UPS of DHL en dan naar een afhaalpunt maar geen Homerr afhaalpunt het grappige is dat UPS altijd een langere levertermijn opgeeft maar vaak toch de volgende dag aflevert.
DPD heb ik ook goede ervaringen mee maar helaas is de winkel die als DPD afhaalpunt fungeerde gestopt (dankjewel AliExpress  :'( ) en er niet een meer in de buurt zit.

Zorki, Zorki 6 Zenit B en Rolleiflex-Automat.
Leningrad-8, Weston Master II, Sunny 16 regel.

Offline Fotomaan

• Analoog liefhebber
  • Het zonesysteem van ratio naar emotie :-o)
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.

Offline Fred

• Analoog liefhebber
  • Voorheen Asahi Pentax, thans vnl. FSU en TLR
« Reactie #26 Gepost op: 25 juni 2020, 16:53:06 »
Op zich ben ik wel tevreden met de app, dat de bezorgtijden steeds veranderen kun je de app niet verwijten dat ligt aan de planning.

Op dit moment heb ik een goede bezorger maar ook hij wordt soms wanhopig van de planning, de ontvanger krijgt een bepaalde aflevertijd te zien maar de planning kijkt niet eerst hoeveel pakjes de bezorger mee krijgt, als hij 10 pakjes heeft dan is hij veel eerder dan de app aangeeft maar als hij 200 pakjes heeft dan weet de bezorger al dat hij het niet redt maar hij kan dat zelf niet veranderen maar als hij voor het einde van de opgegeven tijd het pakje niet als afgegeven heeft gescand dan krijgt de ontvanger dat de bezorger onderweg is maar dat het later wordt maar als de dienst er op zit dan krijgt de ontvanger een melding dat het een dag later wordt.
Zorki, Zorki 6 Zenit B en Rolleiflex-Automat.
Leningrad-8, Weston Master II, Sunny 16 regel.

Offline Ernst-Jan

• Vaste bezoeker
« Reactie #27 Gepost op: 25 juni 2020, 20:52:50 »
Ik heb ook wel redelijk wat verzonden met GLS. Ook niet verkeerd. Mamiya Service gebruikt het ook en dat gaat bij mij gelukkig ook altijd goed.