Auteur Topic: Tutankhamun BBC  (gelezen 184 keer)

Offline cmug

• Analoog liefhebber
Tutankhamun BBC
« Gepost op: 19 juni 2020, 16:48:32 »
Ik heb gisteren laat deze Docu opgenomen op BBC4 en bekijk het nu.
https://www.bbc.co.uk/iplayer/episode/b08h99sb/the-man-who-shot-tutankhamun
Waar een 'onbekende fotograaf' op groot formaat glasnegatieven heeft gemaakt van een ontdekking die de wereld  formaat : Het graf van Tutankhamun
Prachtig hoe de BCC het in beeld brengt met een hedendaags 8x10 inch fotograaf die dezelfde locatie bezoekt.

Offline Matim

• Vaste bezoeker
Re: Tutankhamun BBC
« Reactie #1 Gepost op: 19 juni 2020, 23:57:50 »
Bedankt Clemens voor de link! Ik kon de film niet via de BBC-site ophalen, maar gelukkig is hij ook (zelfs in HD) te bewonderen op YouTube. Zeer de moeite waard.
De camera is een verlengstuk van onze ogen, niet van onze armen.

Offline HoodedOne

• Forumbeheerder
  • Analoog liefhebber
« Reactie #2 Gepost op: 20 juni 2020, 00:14:20 »
Klinkt interessant. Zal ik dit weekend eens op mijn gemak kijken. Thnx voor de link.
Hans

“If you cannot please everyone with your deeds and your art, please a few” [Schiller]

Wahrheit ist Feuer, und Wahrheit reden heisst leuchten und brennen. [L. Schefer]

Offline cmug

• Analoog liefhebber
« Reactie #3 Gepost op: 20 juni 2020, 08:51:35 »
Ook bedankt voor de YouTube tip. Nu iedereen de film kan opzoeken, is het zinvol een artikeltje te schrijven voor mijn fotoclub naast dit forum.
Dit is de link naar YouTube
In de inleiding staat:
This is the story of Harry Burton, one of the great heroes of British photography. As the official photographer for Howard Carter’s Tutankhamun excavation during the 1920s, Burton created some of the 20th Century’s most famous images and helped to make Tutankhamun an international sensation.
etc.