Auteur Topic: 'Wildfotografie' in zwart-wit, Oostvaardersplassen  (gelezen 337 keer)

Offline martingewis

• Analoog liefhebber
Re: 'Wildfotografie' in zwart-wit, Oostvaardersplassen
« Reactie #15 Gepost op: 23 mei 2020, 12:58:33 »
Dank voor al jullie lovende reacties! Eigenlijk was dit rolletje niet veel meer dan een experiment. Doorgaans fotografeer ik dode dingen zoals gebouwen en auto's.

Daarnaast maak ik graag portretten maar die blijven meestal op commando stilzitten.

Macro is ook wel een liefhebberij, zeker nu ik mijn moeder elke dag een foto stuur om de quarantaine wat op te vrolijken.

Maar wilde dieren en vogeltjes, daar begin ik doorgaans niet aan. Ik heb al wel geleerd dat een hert en een reiger eerst even stil blijven staan om de mogelijkheid open te houden dat je hen niet ziet. Dat was me al eens eerder opgevallen toen ik herten ging fotograferen in een bos. Daardoor ben ik elk respect voor jagers met geweren verloren, maar dat terzijde.  Pijl en boog is nog een uitdaging, maar met een geweer op een hert schieten dat stokstijf stil blijft staan, daarvan ontgaat me de lol.

Verbeterpunten zijn wat mij betreft:
1. Scherpte. Sluitertijd korter dus. En diafragma verder open.
2. Korrel, maar deze film is om een of andere reden overontwikkeld, ik denk vanwege de temperatuur. Met de lichtmeter in de camera is niets mis, heb ik al gezien.
3. De lastigste: vroeger uit bed!

Wie weet wordt het vervolgd! Ik heb ook al gezien op Flickr dat allerlei mensen C200 op 800 schieten. Dat gaat best aardig zo te zien. Dat zou ook nog mogelijkheden bieden voor kleur. De meeste vogeltjes zien er in kleur toch leuker uit.

Digitale wildfotografie trekt me niet zo. Dat wordt meer een kwestie van de continu-modus aanzetten en hopen dat er een leuke bij zit.

Verstuurd vanaf mijn G8441 met Tapatalk

Online ruub

• Regelmatige bezoeker
  • **
« Reactie #16 Gepost op: 23 mei 2020, 17:11:10 »
Ik vind het erg mooi gelukt hoor!

Die foto van het hert is prachtig.  ^^
Groeten, Ruben

Flickr | Website

Offline casa

• Regelmatige bezoeker
  • **
« Reactie #17 Gepost op: 23 mei 2020, 18:04:12 »
Wat een prachtige opnames! Zo helemaal zwart-wit waardig en dat is niet zo vanzelfsprekend met natuurfotografie. De korrel in de eerste vind ik juist iets toevoegen, het is analoog en dat mag je zien.

Offline DutchLeeuwtje

• Regelmatige bezoeker
  • **
    • Mijn eerste uitprobeersels
« Reactie #18 Gepost op: 23 mei 2020, 23:24:43 »
Mooie serie geworden.
Als je verdere inspiratie op wilt doen voor zwart wit wildlife fotografie kan ik je Nick Brandt aanbevelen. Heb ooit een prachtig boek van hem gekocht.
https://www.nickbrandt.com/ de Trilogy serie.

Offline Genster

• Analoog liefhebber
    • genster.nl
« Reactie #19 Gepost op: 24 mei 2020, 08:10:57 »
Mooie serie

Offline martingewis

• Analoog liefhebber
« Reactie #20 Gepost op: 24 mei 2020, 14:06:13 »
Dank ook jullie!

Verstuurd vanaf mijn Nexus 9 met Tapatalk

Offline MartinGJ

• Vaste bezoeker
« Reactie #21 Gepost op: 24 mei 2020, 15:47:32 »
Dank! Die reiger is trouwens niet bij de Oostvaardersplassen, maar bij het verdronken land in Schalkwijk.
Verstuurd vanaf mijn G8441 met Tapatalk
Ik vond hem er al zo bekend uitzien  ;)
Groets,
Martin

Stofjes weghalen is als sterrenkijken: je ziet er steeds meer