Foto's > Kleinbeeld

Pinholes, te veel pinholes!

(1/2) > >>

Mr_Flibble:
De Leica I Model A die ik afgelopen maand toegevoegd heb aan de collectie voldeed op 1 punt niet.......

Sluitergordijnen waren allebei slecht.
Ik heb nu een tijdelijk fix toegepast, maar een paar nieuwe gordijnen zou beter zijn.
Dat heb ik nog nooit gedaan met een Leica/Zorki/Fed :(

Kodachrome25:
Ik vraag mij af wat je krijgt van een pinhole camera met 2 pinholes...

Fred:

--- Citaat van: Kodachrome25 op 22 mei 2020, 00:41:22 ---Ik vraag mij af wat je krijgt van een pinhole camera met 2 pinholes...

--- Einde van citaat ---

3D ?

--- Citaat van: Mr_Flibble op 22 mei 2020, 00:20:22 ---De Leica I Model A die ik afgelopen maand toegevoegd heb aan de collectie voldeed op 1 punt niet.......
Sluitergordijnen waren allebei slecht.
Ik heb nu een tijdelijk fix toegepast, maar een paar nieuwe gordijnen zou beter zijn.
Dat heb ik nog nooit gedaan met een Leica/Zorki/Fed :(

--- Einde van citaat ---

Ik heb geen idee in hoeveel deze Leica verschilt met een Fed/Zorki want bij de laatste is het wel te doen.

Mr_Flibble:

--- Citaat van: Fred op 22 mei 2020, 01:14:16 ---Ik heb geen idee in hoeveel deze Leica verschilt met een Fed/Zorki want bij de laatste is het wel te doen.

--- Einde van citaat ---

Het grootste verschil wat ik tegenkwam bij het uit elkaar halen was hoe de sluiterkrat in de behuizing bevestigd is. Paar schroeven op andere plekken.
Het sluitermechaniek en de sluiterkrat zelf zijn volgens mij niet veel anders dan van de latere standaard schroefdraad versies.

Fred:

--- Citaat van: Mr_Flibble op 24 mei 2020, 21:35:26 ---Het grootste verschil wat ik tegenkwam bij het uit elkaar halen was hoe de sluiterkrat in de behuizing bevestigd is. Paar schroeven op andere plekken.
Het sluitermechaniek en de sluiterkrat zelf zijn volgens mij niet veel anders dan van de latere standaard schroefdraad versies.

--- Einde van citaat ---

Dat scheelt, ik had namelijk begrepen dat Leica onderdelen soms geperst zijn waar dat bij de FSU's geschroefd is.
Ik heb zelf nooit een Leica uit elkaar gehaald dus kan ik niet uit eigen ervaring spreken.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie