Auteur Topic: Plakkerige camera bekleding  (gelezen 906 keer)

Offline beeperhorrie

• Analoog liefhebber
Re: Plakkerige camera bekleding
« Reactie #15 Gepost op: 26 maart 2021, 21:48:46 »
Even een oud topic oppoetsen.  ^^

Heel treffend geformuleerd inderdaad.

Mijn oude trouwe F90x (hieronder links) heb ik destijds met isopropanol gedaan. Mooier is hij er zeker niet op geworden maar plakken is er ook niet meer bij.

De rechter F90x heb ik onlangs gekocht voor bijna niets en plakte nog volop. Gisteren en vandaag met een rolletje erin op pad geweest. Oude tas mee maar ook geen zin in vieze fikken. Dus een werkhandschoen aan met van die plastic nopjes aan de binnenkant. Ik had helaas alleen een rechterhandschoen maar het effect is overduidelijk; alle coating gaat er af maar het resultaat is veel mooier. Het plastic eronder is weer mooi glad.

Offline Ed Post

• Analoog liefhebber
« Reactie #16 Gepost op: 26 maart 2021, 22:57:58 »
Ik wil de grip van mijn F5 graag mooi houden.

Offline beeperhorrie

• Analoog liefhebber
« Reactie #17 Gepost op: 26 maart 2021, 23:39:40 »
Dat gaat nog best lastig worden. Beste zo inderdaad zijn als de griplaag als een soort stikker geleverd zou kunnen worden: Oude eraf en opnieuw aanbrengen.
Ik ga voor mijn tweede F90x eens kijken of ik alles kan verwijderen en dan iets nieuws erop aanbrengen. Nog geen idee wat maar ik kan me toch voorstellen dat dit soort bekleding ook als een soort universele stikker te koop moet zijn. Symbolen zijn er dan wel weer op te zetten.

Offline Ed Post

• Analoog liefhebber
« Reactie #18 Gepost op: 27 maart 2021, 00:06:12 »
Bij o.a. de F5 bestaat de bekleding uit een aantal stukken welke zijn voorzien van dubbelzijdige tape. Dus als ik een nieuwe gripbekleding zou kunnen vinden dan zou ik het zo kunnen vervangen.
Maar daar waar er genoeg voor de Nikon D700 is te krijgen, zo moeilijk is dat voor de F5.
Voorlopig wordt de F5 vanwege de komende verhuizing later dit jaar toch niet gebruikt, dus ik heb nog de tijd om te blijven zoeken.