De Digitale Doka > Scanners

Epson V800 / Nikon Coolscan / Frontier

(1/4) > >>

Marit:
Ik ben benieuwd naar de mening van jullie als experts! Hoe kom je het beste tot de Fuji Frontier look zonder 2500 EUR uit te geven aan een scanner? De scan en bewerkingstijd van de Epson flatbed accepteren en lekker klussen in post of is er een ouder type Coolscan die hier het beste voor dient?
Schiet voornamelijk 35mm, maar ben ook van plan de stap naar 120 te zetten. Wil verder graag kunnen scannen met de film frames in de scan, dus het moet ook mogelijk zijn om zonder de houders te scannen.
Dankjewel!

HoodedOne:
Wat is een “Fuji Frontier look” ?

Gilex_35mm:
Zijn meerdere opties, wat het beste is laat ik in het midden, daar mag een ieder zijn of haar eigen mening over geven  :) IK/we schieten hier alleen kleinbeeld (135, 35mm) gebruik voor het scannen een Optikfilm 8200i van plustek.Een flatbed scanner beviel niet en gaf me ook niet de resultaten die we "zochten"Er zijn diverse goede filmscanners te koop voor minder dan de fuji of oudere Nikons Coolscans.Wat je ook nog zou kunnen bekijken is het "scannen" met een DSLR daar is ook hier ook wel het een en ander over te vinden
Kortom opties genoeg :P

Vostok:
Hey Marit

Als je enkel 35mm schiet, zou ik niet voor een flatbed gaan. Als je daarentegen ook middenformaat (of groter) gebruikt, kan het een goede optie zijn.
Voor 35mm blijft een specifieke filmscanner toch het beste.

Als je de frontier look wilt, is het makkelijkst een Frontier kopen denk ik :).

Je hebt wel plugins voor Lightroom, zoals Negative Lab Pro (https://fstoppers.com/film/negative-lab-pro-20-c41-scanning-heaven-381874). Daar zit een Frontier preset in.

Ben je op zoek naar een scanner met het gebruiksgemak van een frontier (snel, robuust, labkwaliteit) of is het enkel de look die je aantrekt?

Marit:

--- Citaat van: HoodedOne op 16 april 2020, 12:24:39 ---Wat is een “Fuji Frontier look” ?

--- Einde van citaat ---
Deze dromerige tinten vind ik prachtig:
https://jacandheath.com/self-scanning-fuji-frontier-sp-3000/

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie