Auteur Topic: Nog een 4x5 Pinhole  (gelezen 534 keer)

Offline HoodedOne

• Forumbeheerder
  • Analoog liefhebber
Nog een 4x5 Pinhole
« Gepost op: 13 februari 2020, 22:49:15 »
Nog eentje uit dezelfde "Nijmegen" serie. Ook gemaakt met de Harman Titan op Fuji Provia 100.

1:
2020-001_DxO by Hans Spieringhs, on Flickr
Hans

“If you cannot please everyone with your deeds and your art, please a few” [Schiller]

Wahrheit ist Feuer, und Wahrheit reden heisst leuchten und brennen. [L. Schefer]

Offline L.Cavalier

• Analoog liefhebber
Re: Nog een 4x5 Pinhole
« Reactie #1 Gepost op: 14 februari 2020, 11:21:23 »
Fraai...Pinholes met water geven steeds een dromerig effect, een Valentijn effect zou ik zeggen :)

Offline Matim

• Vaste bezoeker
« Reactie #2 Gepost op: 14 februari 2020, 15:24:32 »
Indrukwekkend licht!
De camera is een verlengstuk van onze ogen, niet van onze armen.

Offline srdlm

• Vaste bezoeker
« Reactie #3 Gepost op: 14 februari 2020, 15:27:18 »
Deze is ook heel erg mooi.
Vooral dat lijnenspel!
Bij pinholes valt mij vaker op dat compositie niet direct op de eerste plaats staat, lijk mij ook lastig als je moet composeren door de pinhole met extreem weinig licht.
Deze is zeer geslaagd!
'Privacy niet belangrijk vinden omdat je niets te verbergen hebt, is hetzelfde als niet geven om vrijheid van meningsuiting omdat je niets te zeggen hebt.’1
– EDWARD SNOWDEN'

Offline Jonnie88

• Analoog liefhebber
    • www.pbase.com/jonnie88
« Reactie #4 Gepost op: 14 februari 2020, 16:45:19 »
Bij pinholes valt mij vaker op dat compositie niet direct op de eerste plaats staat, lijk mij ook lastig als je moet composeren door de pinhole met extreem weinig licht.

Je kunt natuurlijk de camera met een zoekertje uitrusten  :D

Maar je krijgt snel genoeg door hoe je de camera moet richten zonder zoeker. Zeker als de camera heel laag staat heb je ook niet zo veel meer aan een zoeker als je niet op de grond wil of kan liggen.

Jon

Offline rvanstormbroek

• Vaste bezoeker
  • Beeld in heden terugbrengen naar het verleden
« Reactie #5 Gepost op: 4 april 2020, 15:06:52 »
Je kunt natuurlijk de camera met een zoekertje uitrusten  :D

Maar je krijgt snel genoeg door hoe je de camera moet richten zonder zoeker. Zeker als de camera heel laag staat heb je ook niet zo veel meer aan een zoeker als je niet op de grond wil of kan liggen.

Jon
Mooi beeld

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Offline beeperhorrie

• Vaste bezoeker
« Reactie #6 Gepost op: 4 april 2020, 19:12:59 »
Als je gaat beginnen aan een zoekertje dan ga je het steeds beter afstellen. En dan ga je toch aan het opname oppervlak werken en dan valt het beeld net wat mooier met een lenselementje er op en nog een en misschien een diafragma wat je kan bijstellen en misschien toch ook maar de sluitertijd wat preciezer maken en.........dan ga je voorbij aan het pinhole camera effect.

In mijn opinie moet je er zo min mogelijk aan aanpassen.

En als sluitertje bij mijn commentaar: prachtige plaat met een lekkere beeldopbouw.