Auteur Topic: Cursus Camera reparatie  (gelezen 486 keer)

Offline Fred

• Analoog liefhebber
  • Voorheen Asahi Pentax, thans vnl. FSU en TLR
Re: Cursus Camera reparatie
« Reactie #15 Gepost op: 8 februari 2020, 21:13:56 »
Dan loop ik achter met mijn bewering, ik heb de eerste alinea van die website eens laten vertalen en er kwam inderdaad een leesbare tekst uit, sommige begrippen niet helemaal juist vertaald maar de tekst is te begrijpen.

Originele tekst.
Camera Repair Course
In the past, it was possible for an aspiring camera repair technician to go to school for it, just as one would do to learn many other skilled trades. Unfortunately, that is no longer true. The trade schools that once trained workers for the photographic equipment repair industry have all closed down. Camera manufacturers still train their own service techs, but that training is only available to those who are hired to work for them.

Door Google vertaald.
Camera reparatie cursus
In het verleden was het voor een ambitieuze camerareparatietechnicus mogelijk om ervoor naar school te gaan, net zoals je zou doen om veel andere vakmensen te leren. Helaas is dat niet langer waar. De handelsscholen die ooit werknemers voor de reparatie-industrie voor fotoapparatuur opleiden, zijn allemaal gesloten. Camerafabrikanten trainen nog steeds hun eigen servicetechnici, maar die training is alleen beschikbaar voor degenen die zijn ingehuurd om voor hen te werken.
Zorki, Zorki 6 Zenit B en Rolleiflex-Automat.
Leningrad-8, Weston Master II, Sunny 16 regel.

Offline hanskerensky

• Analoog liefhebber
Re: Cursus Camera reparatie
« Reactie #16 Gepost op: 11 februari 2020, 07:45:36 »
Mooie site ! Bedankt voor de link !
------------------------------------------------
Zie ook   http://www.flickr.com/photos/29504544@N08/collections/