Ik vermoed dat je je spullen aardig voor elkaar hebt maar als je weer begint moet het allemaal ook weer even landen.
Zelf heb ik al maanden niet in de doka gezeten omdat mijn huidige doka wegens verhuizing nu even opslag is. Ik weet nu al dat ik er zo weer helemaal in moet komen.
Wat ik zelf doe is eerst beginnen alsof het niet belangrijk is allemaal. Oud of nieuw papier, gegradeerd of multi maakt dan allemaal niets uit. Je komt allerlei zaken die niets met je spullen te maken hebben tegen die voor verbetering vatbaar zijn. Het zijn routines die je je weer eigen moet maken.
Verder is het ook zo, bij mij althans, dat de verwachtingen altijd wat anders liggen dan dat wat het papier laat zien nadat het opgedroogd is.
Het is bijna een cliché maar als je je foto's bekijkt nadat ze jaren in de kast hebben gelegen zijn ze ineens veel mooier.
Als het echt LOMO is terwijl dat niet de bedoeling is dan zou ik het papier lekker opmaken met in je achterhoofd de gedachte dat een beetje oefening helemaal geen kwaad kan