Auteur Topic: Bezorg diensten.  (gelezen 1601 keer)

Offline Fred

• Analoog liefhebber
  • Voorheen Asahi Pentax, thans vnl. FSU en TLR
Bezorg diensten.
« Gepost op: 16 januari 2020, 13:28:02 »
Waar ik eerst problemen had met de service van Postnl en dan bedoel ik niet de pakketbezorger want die man doet echt zijn best en neemt zijn werk serieus maar het distributie centrum en de klantenservice maken er een rommeltje van en niet alleen tijdens de december drukte.

Paar voorbeelden, een forumlid* stuurt mij met briefpost een Deens muntje met gat waar je een touwtje doorheen kan halen maar het doel van het muntje was om batterij dekseltjes van camera's open te schroeven want  daar had het muntje de ideale maat voor.
Ik kreeg echter een lege maar dichtgeplakte enveloppe in de bus, ik dacht eerst een flauwe grap maar het forumlid vertelde mij wat hij daadwerkelijk had gestuurd.

Ander forumlid* stuurde mij met Postnl een antieke Compur sluiter, naar een afhaalpunt van de post maar die waren op dat moment i.v.m. vakantie gesloten, de bezorger zou het in de bus hebben gestopt, toen zij weer open waren kreeg ik te horen dat zij geen bus hadden en liepen weg om een andere klant te helpen, afzender en ik zijn weken met Postnl in de weer geweest maar wij kregen te horen dat het niet aangetekend was dus hadden we gewoon pech, gelukkig is het na twee weken alsnog bij de afzender terecht gekomen en kon hij het rechtstreeks naar mij sturen.

Een ander pakje is bij een afhaalcentrum aan de andere kant van Amsterdam afgeleverd, ik kreeg van de Post te horen dat ik het daar wel mocht ophalen, nou dacht het niet, uiteindelijk heeft het bijna twee weken geduurd eer het bij mij in de buurt werd bezorgd.

Ik maak dus bij voorkeur gebruik van de diensten van UPS of DHL die hadden altijd afhaalpunten in de buurt van de geadresseerde maar nu is er iets nieuws, de zgn. Homerr buurtservicepunten dat zijn privé adressen die voor de buurt de pakjes in ontvangst nemen en dan kan de geadresseerde het daar afhalen wanneer het uitkomt.

Nou die Homerr punten zijn nog erger want als UPS of DHL daar niet kan afleveren dan krijg je daarvan geen bericht ze proberen het later dan nog eens, Homerr punten zijn privé adressen die het als bijverdienste op zich nemen, is het je buurman twee huizen verderop dan is het niet erg om een paar keer aan te bellen of hij al thuis is maar sommige Homerr punten zijn wel een paar Km. bij je vandaan en er is geen telefoon of mail communicatie mogelijk.

Helaas worden met de komst van de Homerr punten de commerciële punten langzaamaan opgeheven.

Even voor de goede orde ik bestel niet bij webshops omdat ik te lui ben om naar een winkel te gaan, ik heb het over particuliere zendingen waarbij afhalen of brengen gezien de afstand niet altijd realistisch is.

En de pakket diensten zouden wat mij betreft niet op prijs maar elkaar op kwaliteit moeten beconcurreren, ik ben bereid om meer te betalen als de service daar naar is.

*De namen van de forumleden noem ik niet uit privacy overweging maar als zij zich hier in herkennen dan staat het ze natuurlijk vrij om te reageren. ^^
Zorki, Zorki 6 Zenit B en Rolleiflex-Automat.
Leningrad-8, Weston Master II, Sunny 16 regel.

Offline Ernst-Jan

• Vaste bezoeker
Re: Bezorg diensten.
« Reactie #1 Gepost op: 16 januari 2020, 15:47:27 »
*klopt af* weinig problemen. Maar ja, zo heel veel bestel ik nou ook niet. En ja, verzenden, doe ik eigenlijk alleen met PostNL, want die zitten in de winkels waar ik kom.
GLS heeft hier ook nog kort in het dorp gezeten, maar dat kostte die ondernemer meer dan het opleverde. Voor alles anders als PostNL en DHL For You moet ik het dorp uit.

Volgens mij is het ook net zo makkelijk om al die punten in een adres te combineren. DHL, GLS, PostNL, DPD, de hele zooi.

Offline Fred

• Analoog liefhebber
« Reactie #2 Gepost op: 16 januari 2020, 15:55:57 »
Volgens mij is het ook net zo makkelijk om al die punten in een adres te combineren. DHL, GLS, PostNL, DPD, de hele zooi.

Ja kon dat maar maar de meeste vervoerders staan op exclusiviteit, die willen niet dat je ook de concurrent verzorgt.

In Amsterdam helaas veel problemen met vervoerders en als je een klacht indient dan wordt je afgescheept met een nietszeggend berichtje hoe vreselijk ze het wel niet vinden en dat de bezorger zal worden aangesproken en laat nou het probleem niet bij de bezorger liggen, als in het distributie centrum de pakketten in de verkeerde bus worden geladen dan kan een bezorger hier niets aan doen, het sorteren wordt door anderen gedaan.

Offline Erwin TF

• Analoog liefhebber
  • Zal ik het ooit eens leren.... Betwijfel het.
    • Flickr
« Reactie #3 Gepost op: 16 januari 2020, 15:57:05 »
Ik had laatst ook dat er een pakket uit India kwam (pinhole camera), het is aangeboden, maar ik was op mijn werk.
Het is toen naar het depot gegaan en ik kreeg bericht dat het op een servicepunt was afgegeven.
Ik ga daar 2 dagen later heen, maar het pakket was er niet. mij werd geadviseerd; probeer het over 2 dagen eens.
Maar toen was het er ook niet. De medewerker heeft het een en ander gecontroleerd en vertelde mij dat het al die tijd
op het depot heeft gelegen en nu als retour staat aangemeld omdat het niet in de termijn van 6 dagen is opgehaald.
Klantenservice gebeld nadat je je eigen rot moet zoeken naar het telefoonnummer op site en dan krijg je een ongeinteresseerde
troela aan de telefoon die net zo veel weet als ik van de track & trace. Daar schiet je dus helemaal niks mee op.
Ik heb het toen via de Facebook chat geprobeerd en ik heb de indruk dat daar iemand zat die wat meer kennis had.
Het komt er op neer dat ze gingen kijken wat er fout is gegaan, maar dat was voor intern  en daar zou ik dus niks over horen.
De verzender moest het maar opnieuw versturen. Contact gehad en hij zou het opnieuw opsturen, alleen is het een maand later nog steeds niet retour.
Mijn vertrouwen in post.nl is op het moment tot een dieptepunt gedaald. Ook omdat ik van een ex-medewerker hoorde dat het een puinhoop bij de depots is.

A technically perfect photograph can be the world's most boring picture -Andreas Feininger-

Offline Fotomaan

• Analoog liefhebber
  • Het zonesysteem van ratio naar emotie :-o)
« Reactie #4 Gepost op: 16 januari 2020, 18:19:18 »
En hier nog iemand met slechte ervaringen als het om Post.nl gaat.
Er wordt bij mij wel eens wat aangeboden terwijl ik daar niet van in kennis wordt gesteld. Dat wordt dan terug gestuurd waar ik alleen maar achterkom omdat ik contact opneem met de verzender. Niet van Post.nl
Er lag vorige week een kaartje in de bus waarop stond dat het pakketje bij de buren was afgeleverd. Na de derde keer aanbellen deden die open maar wisten van niets.
De code op het kaartje gescand en dat leverde op dat die niet bekend was bij Post.nl  ::)
En zo zijn er nog wel een paar.
Wat ik nog het ergste vind is dat je op het dak kunt gaan zitten met je klachten. Ze doen er werkelijk helemaal niets mee. Het is net als met de misdaad in Nederland, als het binnen de toleranties blijft is het niet erg.
Ik ben pas verhuisd en ik laat sinds mijn verhuizing alles wat ik bestel meteen naar een afhaalpunt bij mij om de hoek bezorgen. Dat werkt tot nog toe goed.
Ik moet er wel bij zeggen dat de bestelling die ik op mijn nieuwe adres heb gedaan allemaal van bedrijven komen die een soort deal met Post.nl hebben om klanten daar via de mail van op de hoogte te houden. Ik heb geen idee hoe dat precies zit maar het lijkt er op dat die beddrijven hun naam hoog willen houden en daarom iets met Post.nl geregeld hebben.
Het is nog nooit fout gegaan met brievenbuspost. Daar heb ik geen klachten over.
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.

Offline Fred

• Analoog liefhebber
« Reactie #5 Gepost op: 16 januari 2020, 18:27:21 »
Bedrijven doen meestal via een derde bedrijf zaken met Postnl, mijn vorige werkgever had ook zo'n contract, scheelde voor ons een paar centen en dat bedrijf mailde dus de klanten, ik kan even niet op de naam komen van dat tussen bedrijf, ik weet het weer het was Sendcloud.

Maar recentelijk heb ik iets met UPS naar een mede forumlid gestuurd en omdat het oude afhaalpunt gestopt was ging het naar een zgn. Homerr buurt afhaalpunt maar UPS kon daar niet leveren en ondernam geen actie, ik moest zelf de boel in beweging zetten en misschien dat het alsnog op het huisadres wordt afgeleverd.

Leuk idee hoor die Homerr punten maar het blijft een hobby met minimale vergoeding.
« Laatst bewerkt op: 16 januari 2020, 18:32:32 door Fred »

Offline Fotomaan

• Analoog liefhebber
  • Het zonesysteem van ratio naar emotie :-o)
« Reactie #6 Gepost op: 16 januari 2020, 18:33:58 »
Hoe komen ze er in godsnaam bij om volstrekte amateurs professionele zaken af te laten handelen?
Dat lijkt wel een soort creëren van een rookgordijn. Afleveren bij iemand die niet te bereiken is.  oO En dan zeggen "Sorry hoor maar wij hebben het afgeleverd en kunnen er verder ook niets meer aan doen".
Dat is bijna een soort oplichting.
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.

Offline Ernst-Jan

• Vaste bezoeker
« Reactie #7 Gepost op: 16 januari 2020, 19:11:49 »
Je zou bijna alles onder rembours laten bezorgen  ^D Geen pakket, geen geld

Offline Fred

• Analoog liefhebber
« Reactie #8 Gepost op: 16 januari 2020, 19:17:51 »
Je zou bijna alles onder rembours laten bezorgen  ^D Geen pakket, geen geld

En dat was om veiligheidsredenen al afgeraden, tenzij je aan de deur kunt pinnen maar dan moet je ook wel zeker weten dat als er een bezorger aan de deur staat dat hij iets komt brengen wat je verwacht, anders sta je te pinnen voor een doos bakstenen.

Online svr

• Vaste bezoeker
« Reactie #9 Gepost op: 16 januari 2020, 19:52:24 »
Mijn ervaringen met post nl zijn i.h.a. redelijk tot goed. Zoals Fred zegt, de bezorgers zetten zich in om een schamele verdienste te krijgen.

Het liefst verzend ik via DHL of laat een pakket versturen naar een afhaalpunt. Dit is tot nu toe zonder problemen gegaan

Wellicht een bekende film bij de forumleden : "Sorry we missed you" van de regisseur Ken Loach.
Voor mij een aanrader om te zien hoe de bezorgers zich uit de naad werken en worden afgebekt door een leidinggevende. Sinds ik de film heb gezien, kijk ik met andere ogen naar de bezorgers van pakketten

Steven

https://www.cineart.nl/films/sorry-we-missed-you

Het telefoonnummer van post nl om navraag te doen : 088 2255621 (als dit nummer niet is veranderd, wat mij een aantal keren is overkomen)

Offline henkvanzuylen

• Analoog liefhebber
« Reactie #10 Gepost op: 16 januari 2020, 19:56:51 »
Ik heb werkelijk nog nóóit een probleem gehad met Post NL, misschien mazzel gehad, dat zou kunnen
Ik ben geen fotograaf, ik doe gewoon wat ik leuk vindt

Offline wouthazel

• Vaste bezoeker
« Reactie #11 Gepost op: 16 januari 2020, 20:36:17 »
Ik heb werkelijk nog nóóit een probleem gehad met Post NL, misschien mazzel gehad, dat zou kunnen

Hier precies hetzelfde, en juist wel een paar keer problemen met DHL. Tja, blijkbaar geval van geluk/pech.

Offline Fred

• Analoog liefhebber
« Reactie #12 Gepost op: 16 januari 2020, 21:09:18 »
Ik had tot nu toe de beste ervaring met UPS en dan naar een afhaalpunt, vaak waren dat reguliere winkels die dat er bij deden maar als er geen reguliere winkel meer is als afhaal punt dan stap ik over naar DHL of een andere vervoerder die nog wel van een betrouwbaar afhaalpunt gebruik maakt.

Ik vind net als Charles dat je dat soort dingen niet aan hobbyisten moet overlaten.

Ophalen heeft nog altijd mijn voorkeur maar dat is helaas niet altijd haalbaar.

Offline Magda

• Vaste bezoeker
    • Magda Kwanten Fotografie
« Reactie #13 Gepost op: 17 januari 2020, 08:51:36 »
Hier is het helemaal drama ongeacht welk bedrijf je kiest. Voor mijn klanten heb ik destijds via de professionele drukker hele grote dibond afdrukken besteld, een waarde van meer dan 400 euro. Destijds kon dat niet direct naar een afhaal locatie toe dus speciaal voor vrij gevraagd dat ik ervoor thuis zou zijn. Krijg ik een berichtje dat het geleverd is... frapant want ik heb niemand aan de deur gehad. Paniek natuurlijk al hoog want het is erg waardevol. Ik meteen de buren geappt. Bleek dat de bezorger het beneden in de openbare portiek had gezet want hij wilde nier de 3 trappen omhoog... als ie even gebeld had was ik naar beneden gekomen...

En zo kan ik boeken volschrijven... beweren dat je niet thuis bent terwijl ik die tijd letterlijk buiten koffie zat te drinken. Bij de benedenburen bezorgen want ja die trappen weer.

Gelukkig levert die drukker nu direct bij een ophaalpunt en kies ik bij andere bedrijven en particulieren nu ook expliciet een ophaalpunt.

Klachten indienen heb ik ook zo vaak gedaan maar er wordt niets mee gedaan helaas.

Jammer dat steeds meer ook via het internet moet. Ik probeer al wel zo dichtbij mogelijk alles op te zoeken en het zelf te halen maar dat wordt wel lastiger onderhand.

Offline srdlm

• Vaste bezoeker
« Reactie #14 Gepost op: 17 januari 2020, 10:36:52 »
Mijn ervaringen met PostNL Dhl en ups zijn gewoon prima.
En ik verstuur regelmatig pakjes.

Veel respect ook voor de bezorgers die hun stinkende best doen je pakje netjes te bezorgen.
Vriendelijke groeten, Hans