Auteur Topic: Opruimen  (gelezen 977 keer)

Offline Fred

• Analoog liefhebber
  • Voorheen Asahi Pentax, thans vnl. FSU en TLR
Re: Opruimen
« Reactie #15 Gepost op: 10 januari 2020, 21:45:12 »
Ze vragen inderdaad te veel, een kringloopwinkel bij mij in de buurt durfde zelfs € 130,- te vragen voor een oude Meopta vergroter (Opemus IIa geloof ik).

Zij kunnen niet altijd het onderscheidt maken tussen antiek en gewoon oude rotzooi.
Zorki, Zorki 6 Zenit B en Rolleiflex-Automat.
Leningrad-8, Weston Master II, Sunny 16 regel.

Offline Ed Post

• Analoog liefhebber
« Reactie #16 Gepost op: 10 januari 2020, 21:45:25 »
Ik ga al niet eens meer kijken bij de kringloopwinkels. Óf ze hebben niets, óf de vraagprijs is achterlijk hoog.

Online eMWee

• Analoog liefhebber
« Reactie #17 Gepost op: 10 januari 2020, 23:12:28 »
Ik ga al niet eens meer kijken bij de kringloopwinkels. Óf ze hebben niets, óf de vraagprijs is achterlijk hoog.

Helemaal mee eens Ed ; hier in Belgie ;van 't zelfde laken een broek   : of ze stoppen het weg  voor verkoop tijdens
opendeurdagen( mits reservatie ) ; of  de mooie stukken worden apart gehouden voor enkele  vriendjes  / vriendinnetjes !!     
Man  man  ... wat een  mooi zootje is dat  toch !!

Offline MacSimski

• Analoog liefhebber
  • huh wat?
« Reactie #18 Gepost op: 11 januari 2020, 12:06:41 »
nog altijd beter dan de kliko, waar een vermaler er in iedergeval geen rolletje in stopt en foto's maakt...
--
kan het uit elkaar? Mooi!

Offline henkvanzuylen

• Analoog liefhebber
« Reactie #19 Gepost op: 11 januari 2020, 21:16:16 »
maar zo'n hoeveelheid objectieven heb ik nog nooit gehad.

Tja zo gaat dat soms....je begint met 1 en voor je je weet wat er gebeurd is heb je ineens 2 kisten vol objectieven haha

heb ik nog 4 camera's te verkopen
Bij mij zullen het eerder 200 zijn ben ik bang :)
Ik ben geen fotograaf, ik doe gewoon wat ik leuk vindt

Offline Fred

• Analoog liefhebber
« Reactie #20 Gepost op: 11 januari 2020, 21:29:17 »
Bij mij zullen het eerder 200 zijn ben ik bang :)

Als ik wat nieuws koop dan probeer ik eerst de overbodige camera's te verkopen, de enige die ik nooit verkoop zijn de camera's met een emotionele waarde en degene die ik gebruik natuurlijk, er moet natuurlijk ook wat voor de nabestaanden te erven overblijven (al hoop ik dat deze nog wel enige tientallen jaren geduld hebben :D).

Offline Petrusk

• Regelmatige bezoeker
  • **
« Reactie #21 Gepost op: 1 februari 2020, 20:30:11 »
Voordat jullie ze in de kliko gooien,   ik ben nog op zoek naar enkele Clack's.
Hoe dichter bij Nijmegen of langs de A15 / A 59  hoe beter. 
Grt

Pieter

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Offline MacSimski

• Analoog liefhebber
  • huh wat?
« Reactie #22 Gepost op: 1 februari 2020, 20:57:34 »
kijk eens bij de habbekrats in nijmegen, daar zag ik er eentje liggen. "in de betouwstraat " nr 19. ja deze straat heet helaas inderdaad "in de betouwstraat
--
kan het uit elkaar? Mooi!

Offline Kodachrome25

• Vaste bezoeker
« Reactie #23 Gepost op: 2 februari 2020, 22:18:37 »
Ach ja zo ben ik ook bezig om de spullen die ik niet meer gebruik in de verkoop te doen maar zo'n hoeveelheid objectieven heb ik nog nooit gehad.  :D

Op marktplaats krijg ik de meest idiote reacties, van mensen die camera's willen ruilen tegen een set steeksleutels tot en met de zielige verhalen waar de tranen je van in de ogen schieten.
Hangt er van af... was het een WERA Joker 11-delig Steeksleutel set van 200 euro?  :{}
Watch antique footage at: YouTube
Experience the past: Flickr
Support me on Patreon

Offline Fred

• Analoog liefhebber
« Reactie #24 Gepost op: 2 februari 2020, 23:06:30 »
Hangt er van af... was het een WERA Joker 11-delig Steeksleutel set van 200 euro?  :{}

Merk heb ik niet om gevraagd want ik zit goed in mijn gereedschap maar het was iets van een complete koffer met gereedschappen, die sets zie je ook wel bij Brezan, geen top kwaliteit maar voor degene die zo nu en dan wat gereedschap nodig heeft meestal goed genoeg.
Maar ik zat er niet op te wachten.

Maar dat gedoe met verkopen op MP, reserveren doe ik pas als ik geld heb gezien en de eerste de beste die langs komt die mag het meenemen voor de afgesproken prijs ook al biedt iemand anders later meer.

Offline Kodachrome25

• Vaste bezoeker
« Reactie #25 Gepost op: 16 februari 2020, 20:37:04 »
Bij kringloopwinkels zie ik meestal goedkope zooi, 3de ranks merken... daar is mijn ruimte te waardevol voor.

Ik zit te denken om een groot deel van mijn analoge en digitale fotografie spullen te verkopen om vervolgens een Leica R8/9 te kopen met 1 of 2 Leica R lensen en/of een Nikon Z6 (Wil ik voor 4K opnamen)

Om over te houden een paar speciale canon FD lenzen die ik mooi kan gebruiken op mijn Nikon Z6, Canon FD T-90 en mijn Mamiya 645 systeem.
Watch antique footage at: YouTube
Experience the past: Flickr
Support me on Patreon