Auteur Topic: Camera covers  (gelezen 247 keer)

Offline L. Demol

• Regelmatige bezoeker
  • **
Camera covers
« Gepost op: 9 december 2019, 20:16:28 »
Bestaan er geen beter passende camera covers dan deze van Aki Asahi?
Heb een setje voor mijn Yashica FX-70Quartz besteld en ben er absoluut niet tevreden mee.
Zijkant: een fijn stukje is niet lang genoeg.
Achterkant (deksel) bovenzijde is goed, onderzijde te kort.
Moet nog de voorkanten doen en vraag me af in hoeverre die zullen passen?
Yashica 124G - Yashica Minister D - Yashica Electro 35 GSN Yashica Electro - Yashica TL Electro X its - Yashica FR I - Yashica FX-70 Quartz - Yashica FX-3.

Offline Fred

• Analoog liefhebber
  • Voorheen Asahi Pentax, thans vnl. FSU camera's.
Re: Camera covers
« Reactie #1 Gepost op: 9 december 2019, 20:33:38 »
Aki Asahi is juist heel erg precies met zijn maten, heeft hij niet per ongeluk een cover van een andere camera gestuurd (even bij de bestelling kijken).
Anders even contact met het bedrijf opnemen.

Zorki, Zorki 6 Zenit B en Rolleiflex-Automat.
Leningrad-8, Weston Master II.

Offline L. Demol

• Regelmatige bezoeker
  • **
« Reactie #2 Gepost op: 10 december 2019, 01:22:21 »
Aki Asahi is juist heel erg precies met zijn maten, heeft hij niet per ongeluk een cover van een andere camera gestuurd (even bij de bestelling kijken).
Anders even contact met het bedrijf opnemen.

Hij heeft de juiste opgestuurd, althans volgens de bijgevoegde order.
Heb al een andere site gevonden maar die vragen maar liefst $ 60,00  0:)
Yashica 124G - Yashica Minister D - Yashica Electro 35 GSN Yashica Electro - Yashica TL Electro X its - Yashica FR I - Yashica FX-70 Quartz - Yashica FX-3.

Offline Fred

• Analoog liefhebber
« Reactie #3 Gepost op: 10 december 2019, 01:37:26 »
Gewoon even een berichtje aan de hr. Nakamura van Aki Asahi eventueel met foto's erbij.
Want hij is normaal toch zeer precies met zijn covers en als er iets mis is dan wil hij dat natuurlijk ook graag weten.

info@aki-asahi.com

Rikuo Nakamura

Offline L. Demol

• Regelmatige bezoeker
  • **
« Reactie #4 Gepost op: 10 december 2019, 02:17:20 »
Fred, mijn Engels is aan de zeer povere kant ik ben van Menen in W.-VK en dat is een grensstad met Frankrijk.
Frans is voor mij geen enkel probleem natuurlijk.
In de set, die ik besteld had, zat ook een setje bij in slangenvel imitatie en dat paste 100%, ik zal het erop laten ook al had het mijn voorkeur niet.
Maar misschien kan ik die heer wel erop wijzen dat het zwarte absoluut niet paste.
Links vooraan te kort, rechts heb ik niet geprobeerd omdat links al op niks trok.
Dat fijn streepje op het handvat, ook te kort.
Camera deksel eveneens te kort.
En dat was allemaal +/- 1,5mm te kort en echt,  dat was niet om aan te zien.

Offline Fred

• Analoog liefhebber
« Reactie #5 Gepost op: 10 december 2019, 02:30:03 »
Als het imitatie slangeleer wel goed is dan zijn de stansen in ieder geval goed en heeft hij toch een verkeerde set opgestuurd.

Ja je zal toch even iemand moeten vinden die het dan voor je kan vertalen, ik heb niet het idee dat in Japan veel Frans wordt gesproken en Google vertalen kan niet echt met Nederlands overweg  :P.

Online Mono

• Analoog liefhebber
« Reactie #6 Gepost op: 10 december 2019, 09:26:01 »
Als het niet lukt wil ik wel helpen.
Zolang het geen roman wordt.  ;)
Wie bang is om te vragen schaamt zich om te leren.

Offline thinge

• Analoog liefhebber
  • Topcon verzamelaar
« Reactie #7 Gepost op: 10 december 2019, 12:38:39 »
Als het niet lukt wil ik wel helpen.
Zolang het geen roman wordt.  ;)

En mocht het wel een roman worden, wil ik je ook wel helpen......verder met Fred eens. Als de slangenleren wel past heeft hij gewoon een foute set opgestuurd.
Topcon, Beauty and Aires, what else.....?

Offline Fred

• Analoog liefhebber
« Reactie #8 Gepost op: 10 december 2019, 14:17:16 »
Ik denk dat je beter geen roman kan sturen, Aki-asahi is een klein bedrijfje met drie medewerkers dus tijd voor lange brieven hebben zij niet.
Maar mijn ervaring met Japanse bedrijven is zeer positief en zij nemen altijd hun verantwoordelijkheid voor kleine foutjes (ik heb het niet over Seppuku  :'D).

Voor ieder bedrijf is het altijd zeer vervelend als de eerste kennismaking van een klant gelijk een foutje is en ieder serieus bedrijf zal er alles aan doen om dat te corrigeren.

Offline L. Demol

• Regelmatige bezoeker
  • **
« Reactie #9 Gepost op: 11 december 2019, 01:41:12 »
Fijn dat men me wil helpen met het vertalen.
Ik denk niet dat hij zich vergist heeft want zo op het eerste zicht waren twee dezelfde sets.
Wat me ook opgevallen is deze namiddag is dat de rug imitatie anders is dan de voorkanten en dan heb ik het over de zwarte versie.
Ik zou Aki - Asahi enkel willen informeren over dit feit en geen nieuwe set claimen maar wetende hoe Japanners zijn gaan ze zich verontschuldigen en mij waarschijnlijk toch een nieuwe set opsturen.
Ik neem nog contact op met de kandidaat vertaler en beloof het erg kort zen strikt zakelijk te houden.

Tof forum hier hoor.  :)