Auteur Topic: Linhof Super Rollex 6x7 !  (gelezen 209 keer)

Online L.Cavalier

• Analoog liefhebber
Linhof Super Rollex 6x7 !
« Gepost op: 18 november 2019, 13:03:43 »
Via Catawiki een insert voor een Super Rollex casette gekocht, bedoelt als reserve.
Bij het open maken direct gezien dat bij het transporteren met de hendel de filmspoel niet meedraaide,tevens ligt de cassette  niet helemaal vlak!
Maar in de cassette houder schijnt dit geen probleem te zijn, deze sluit perfect.
Heb een bericht naar Catawiki reeds verstuurd.

dit is een foto van het net.( de filmspoel moet dus rechts zitten natuurlijk!)
Ik vind geen demontage handleiding,maar zou ik er zelf kunnen aan beginnen?

Offline Jonnie88

• Analoog liefhebber
    • www.pbase.com/jonnie88
Re: Linhof Super Rollex 6x7 !
« Reactie #1 Gepost op: 18 november 2019, 13:18:55 »
Ik heb begrepen dat bij deze houders de goede vlakligging juist de reden zou zijn om hem te gebruiken. Is die wel in orde als hij erin zit?

Maar als de filmspoel niet meedraait is er sowieso wat mis. Ik zou er zelf niet aan beginnen. Dit een een hoge kwaliteit filmhouder en als je je afvraagt of je eraan moet beginnen dan is het antwoord in mijn ogen nee.

Jon

Online L.Cavalier

• Analoog liefhebber
« Reactie #2 Gepost op: 18 november 2019, 14:18:05 »
Ik heb begrepen dat bij deze houders de goede vlakligging juist de reden zou zijn om hem te gebruiken. Is die wel in orde als hij erin zit?

Het is geen probleem om hem zonder enig forceren in de houder te plaatsen, hij sluit ook zonder extra druk .

Offline defotobakker

• Analoog liefhebber
    • www.arnoudbakker.com
« Reactie #3 Gepost op: 18 november 2019, 16:10:16 »
nou, kijk of de beschrijving van het apparaat overeen komt met wat je hebt ontvangen, anders even contact opnemen met de verkoper.. je weet zelf hoe zo'n ding eruit ziet, kan je ook redelijkerwijs bepalen of de omschrijving al dan bewust of onbewust onjuist of misleidend is..sccs!

topsecret-dna