Auteur Topic: Polaroid en Zeiss  (gelezen 153 keer)

Offline MeikeA

• Regelmatige bezoeker
  • **
Polaroid en Zeiss
« Gepost op: 6 november 2019, 19:19:49 »
Vandaag in de kringloop in Venlo geweest en twee leuke dingen voor super weinig kunnen kopen.
Een Polaroid SX-70 landcamera model 2 (hij doet het alleen het leer is slecht) en verder nog een lang gezocht tasje voor een Zeiss ikon contax II in goede staat.

Offline Polderjongen

• Regelmatige bezoeker
  • **
Re: Polaroid en Zeiss
« Reactie #1 Gepost op: 6 november 2019, 19:40:26 »
Mooie vangst!
Het vervangen van het leer lijkt mij niet zo moeilijk en je kan alle kleuren daarvoor bedenken, wat voor smaak je ook heb.

Offline HoodedOne

• Forumbeheerder
  • Analoog liefhebber
« Reactie #2 Gepost op: 6 november 2019, 19:55:52 »
Alleen de zilveren sx70 modellen, hadden echt leer als bekleding. Bij de overige modellen is een kunstleer gebruikt dat met verloop van jaren er niet beter op wordt.
Als je dit gaat verwijderen, bestaat de kans dat het verpulverd. Dus zorg ervoor dat je het boven een doek/bak o.i.d. doet.
Er zijn op internet genoeg adressen te vinden die nieuw leder (of ander materiaal) voor een sx70 verkopen. Ik heb zelf altijd bij aki-asahi (http://aki-asahi.com) besteld.

Polaroid Family by Hans Spieringhs, on Flickr
Hans

“If you cannot please everyone with your deeds and your art, please a few” [Schiller]

Wahrheit ist Feuer, und Wahrheit reden heisst leuchten und brennen. [L. Schefer]

Offline Ed Post

• Vaste bezoeker
« Reactie #3 Gepost op: 6 november 2019, 20:23:39 »
Ik had dat probleem ook met mijn SX-70. Ik heb toen via Ebay een zelfklevend kunstleersetje gekocht. Het oude spul brokkelde er aardig af toen ik het verwijderde, maar het is wel mooi geworden.

Oud:

Nieuw:

Offline MeikeA

• Regelmatige bezoeker
  • **
« Reactie #4 Gepost op: 7 november 2019, 21:32:28 »
Dankje voor de link HoodedOne.
In het kunstleer zitten al flink wat barsten in en kruimelt er goed op los. Ben er nog niet uit welke kleur het nieuwe leer gaat worden.

topsecret-dna