Auteur Topic: Wordpress plugin voor Massive Dev Chart info  (gelezen 182 keer)

Offline Jondor

• Regelmatige bezoeker
  • **
Wordpress plugin voor Massive Dev Chart info
« Gepost op: 6 november 2019, 17:18:15 »
In het dagelijk leven ben ik ICT'er, met als voornaamste achtergrond webdesign. Door omstandigheden is dat momenteel wat op de achtergrond geraakt maar om bij te blijven en omdat ik er lol aan heb doe ik bij tijd en wijle nog wel wat aan het bouwen van sites en, in dit geval, het maken van plugins voor WordPress.

Aangezien ik sinds kort weer aan het ontwikkelen van m'n films doe, ben ik ook een enthousiast gebruiker van de "Massive dev chart" app en had ik het idee opgevat om, als oefening in de nieuwe Gutenberg functies van WordPress, een plugin te maken die recepten uit deze app kan tonen op een webpagina. Het idee is dat je bij de foto's dan ook het recept voor de ontwikkeling hebt.

Een eerste versie van deze plugin is klaar en te bewonderen onder de fotos op https://gerhardhoogterp.nl/2019/10/22/film-nr-3/ en ik zit me eigenlijk af te vragen of, gezien de beperkte doelgroep, er hier WP gebruikers zijn die geïnteresseerd zijn in iets dergelijks.

Het is natuurlijk ultra-niche, maar als er liefhebbers zijn ga ik er van uit dat ik een goede kans heb ze hier te vinden..;-)

Offline MacSimski

• Analoog liefhebber
  • huh wat?
Re: Wordpress plugin voor Massive Dev Chart info
« Reactie #1 Gepost op: 6 november 2019, 18:11:04 »
cool idee!. zal eens kijken of ik het ergens op een testsite kan zetten om eens te kijken hoe het werkt.
--
kan het uit elkaar? Mooi!

Offline Cobra_gerard

• Vaste bezoeker
  • Weer besmet met het analoog virus !!!
    • Fotookes
« Reactie #2 Gepost op: 6 november 2019, 19:23:24 »
ik ben daar wel in geïnteresseerd.
Sta nu weer wekelijks in de doka, wat een geweldige momenten zijn dat toch!!!

Offline Jondor

• Regelmatige bezoeker
  • **
« Reactie #3 Gepost op: 6 november 2019, 19:59:42 »
cool idee!. zal eens kijken of ik het ergens op een testsite kan zetten om eens te kijken hoe het werkt.

Er is nog niets gepubliceerd om ergens neer te zetten. Het is meer om eens te kijken of er andere zijn die er eventueel in geïnteresseerd zijn. Dat maakt het de moeite om het wat verder door te ontwikkelen. Voor mezelf is het al snel goed genoeg.. ;)

Offline Jondor

• Regelmatige bezoeker
  • **
« Reactie #4 Gepost op: 6 november 2019, 20:01:02 »
ik ben daar wel in geïnteresseerd.

Goed, dan werk ik er nog wat aan door.
Heb nog een paar details die ik recht wil proberen te breien voor dat ik het publiek deel.

Offline Fotomaan

• Analoog liefhebber
  • Het zonesysteem van ratio naar emotie :-o)
« Reactie #5 Gepost op: 7 november 2019, 08:54:41 »
Goed, dan werk ik er nog wat aan door.
Heb nog een paar details die ik recht wil proberen te breien voor dat ik het publiek deel.
Geweldig initiatief! Dus doe dat vooral!
Het is als met muziek, je zult de theorie moeten kennen om je uit te kunnen drukken. De informatie die jij comfortabel toegankelijk maakt is een bijdrage aan het leren kennen van de theorie.
De techniek blijft 'slechts' gereedschap maar goed gereedschap is het halve werk  ^^
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.

Offline Jondor

• Regelmatige bezoeker
  • **
« Reactie #6 Gepost op: 7 november 2019, 23:27:40 »
Voor de liefhebbers:

Versie 1.0b1 is nu beschikbaar: https://gerhardhoogterp.nl/massive-dev-chart-block/

Getest onder Wordpress 5.4.2 al zou alles na 5.0 moeten werken en met PHP 7.2.

Enjoy!

topsecret-dna