Auteur Topic: Weer terug uit Tokyo  (gelezen 158 keer)

Offline Jelmer

• Analoog liefhebber
    • Jelmer Gremmen
Weer terug uit Tokyo
« Gepost op: 12 oktober 2019, 12:21:08 »
Gisteravond terug gekomen van een 10daagse trip in Tokyo. Gezien de tyfoon die as we speak over Tokyo raast en ellende veroorzaakt precies op tijd vertrokken. Fingers crossed voor de mensen aldaar.

Fantastisch veel moois gezien, veel 'digitale kunst' maar uiteraard ook vooral het analoge opgezocht. Een van de hoogtepunten is dat ik driemaal in de kroeg ben geweest waar Daido Moriyama destijds ook altijd kwam. Een van m'n helden. Vele fotoboeken daar te bekijken, uiteraard ook van hemzelf onder het genot van een koude Sapporo. Ook nog in een o.a. door hem opgezette galerie geweest. De bijbehorende doka mocht ik helaas niet in, dat mag alleen wanneer je die huurt.

Ik kon het niet laten om toch nòg een half kleinbeeld camera te lopen. De 3e. Het werd de Olympus Pen D3. Prachtige camera. 2 rollen mee geschoten ( totaal 17 rollen met de F3 en Horizon ) En er komt beeld uit.

Daarnaast ook nog dit boek gekocht, heerlijke korrelige Japanse fotografie. "My Journey" door  Tamiko Nishimura

De eerste 5 rollen heb ik zojuist ontwikkelt. Veel scanwerk dus... Maar gelukkig nog een week vrij dus genoeg tijd om mezelf op te sluiten.

« Laatst bewerkt op: 12 oktober 2019, 15:12:39 door Jelmer »
Altijd labiel is ook stabiel.

Online Mono

• Analoog liefhebber
Re: Weer terug uit Tokyo
« Reactie #1 Gepost op: 12 oktober 2019, 13:14:21 »
Gisteravond terug gekomen van een 10daagse trip in Tokyo. Gezien de tyfoon die as we speak over Tokyo raast en ellende veroorzaakt precies op tijd vertrokken.

Dat kun je wel zeggen. Goed om je weer ongeschonden terug te hebben Jelmer.  :)

Een heel volk even op het vliegtuig zetten gaat helaas niet. Sterkte voor de mensen daar.

Citaat
Veel scanwerk dus... Maar gelukkig nog een week vrij dus genoeg tijd om mezelf op te sluiten.

Als je toch aan het scannen bent …

:P

Nee, ik ben niet nieuw. Geregistreerd sinds 5-6-2015. Het aantal berichten klopt ook niet.

Offline jos58

• Vaste bezoeker
  • Voornemen voor 2019: nog meer gaan fotograferen!
« Reactie #2 Gepost op: 12 oktober 2019, 15:41:22 »
Zo te horen een mooie reis gemaakt.
Veel illustere merken zijn ontstaan in Japan.
Heb t idee dat er daar nog veel zgan analoog spul op de diverse planken ligt, de JCH heeft daar ook z’n beroep van gemaakt.

Ik lees net dat er heel veel mensen geëvacueerd zijn daar vanwege die typhoon  :o
Jos.

Offline Ernst-Jan

• Vaste bezoeker
« Reactie #3 Gepost op: 13 oktober 2019, 01:13:26 »
Perfecte timing wat dat betreft. Ben benieuwd naar de foto's! Ook nog film ingeslagen die hier niet/lastig te verkrijgen is? Zoals Fuji Industrial of Pro 160NS?

@Jos wat bedoel je met JCH?

Offline Jelmer

• Analoog liefhebber
    • Jelmer Gremmen
« Reactie #4 Gepost op: 13 oktober 2019, 08:02:53 »
Perfecte timing wat dat betreft. Ben benieuwd naar de foto's! Ook nog film ingeslagen die hier niet/lastig te verkrijgen is? Zoals Fuji Industrial of Pro 160NS?

@Jos wat bedoel je met JCH?

Nee, film en camera's zijn daar niet goedkoper. Niks is goedkoop daar. Sterker nog, ik betaalde dik 9 euro voor een rol Tri-x 35mm. En voor de Pen D3 heb ik ook gewoon het volle pond betaald.

JCH is Japan Camera Hunter. Een Amerikaan ( dacht ik ) die woont in Japan en zich bezig houdt met fotografie op film.

https://www.japancamerahunter.com/

Offline Ernst-Jan

• Vaste bezoeker
« Reactie #5 Gepost op: 13 oktober 2019, 09:29:03 »
Nee, film en camera's zijn daar niet goedkoper. Niks is goedkoop daar. Sterker nog, ik betaalde dik 9 euro voor een rol Tri-x 35mm. En voor de Pen D3 heb ik ook gewoon het volle pond betaald.

JCH is Japan Camera Hunter. Een Amerikaan ( dacht ik ) die woont in Japan en zich bezig houdt met fotografie op film.

https://www.japancamerahunter.com/

Ah okay, dacht dat Fuji daar wat goedkoper was. Een doosje 160 NS in Australië kost slechts €33

Offline Jelmer

• Analoog liefhebber
    • Jelmer Gremmen
« Reactie #6 Gepost op: 13 oktober 2019, 09:33:14 »
Heb de prijzen van Fuji daar niet gecheckt aangezien ik alleen maar Kodak schiet.

Offline FotovBueren

• Vaste bezoeker
    • Paul van Bueren
« Reactie #7 Gepost op: 13 oktober 2019, 09:48:33 »
Nu al een mooi avontuur. Ik kijk alvast uit naar de beelden.