De Doka > Overige

En weer een vraag

(1/2) > >>

cootje1:
Hallo allemaal

als ik een rolletje film op de spoel doe hoelang kan ik dan nog wachten met ontwikkelen, of moet het ontwikkelen direkt erna ?

met vriendelijke groet

Marc

Borghesia:
Hallo Marc,

Kan je zelf bekijken wanneer, wel trommel voor de veiligheid in het donker ergens neerzetten.
De trommel is als een lichtdichte camerakamer.

Groet,
Andre

Fotohuis:
Een latent beeld, zoals dat heet, blijft weken, zoniet maanden stabiel voodat de kwaliteit langzaam gaat afnemen.
En een ontwikkeltank hoort natuurlijk 100% lichtdicht te zijn.

Ik zie meer een risico dat je vergeet dat er al een film inzit en per ongeluk de tank op een later tijdstip zou kunnen openen.

staal571:

--- Citaat van: Fotohuis op 24 januari 2012, 17:35:51 ---Een latent beeld, zoals dat heet, blijft weken, zoniet maanden stabiel voodat de kwaliteit langzaam gaat afnemen.
En een ontwikkeltank hoort natuurlijk 100% lichtdicht te zijn.

Ik zie meer een risico dat je vergeet dat er al een film inzit en per ongeluk de tank op een later tijdstip zou kunnen openen.

--- Einde van citaat ---

Of iemand anders denkt wat is dat voor raar snoep trommeltje en doet hem open, de grijze dop is geen probleem maar de andere dop wel.

Gr peter

Jonnie88:
Ik heb ooit gelezen dat iemand dit deed en allemaal schimmelvlekken kreeg op zijn negatieven. De verklaring zou zijn dat de tank niet helemaal droog was en vervolgens ergens te warm is weggezet; op die manier krijg je een mooi tropisch klimaat in je tank en dat is goed voor schimmelvorming.

Ik zou de film in het hulsje laten of opspoelen en binnen een dag verwerken.

Jon

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie