Auteur Topic: Elseviers Fotoboek voor iedereen - G. Lindner  (gelezen 137 keer)

Offline Mono

• Analoog liefhebber
Elseviers Fotoboek voor iedereen - G. Lindner
« Gepost op: 4 oktober 2019, 15:10:34 »
Elseviers Fotoboek voor iedereen, door G. Lindner, is wat mij betreft de beste pocket als het gaat om de basis van de analoge fotografie. Ik ken in ieder geval geen betere.

Staat alles erin? Nee, in geen enkel boek staat alles en al helemaal niet in een pocketformaat boekje. Het meet 18 x 11,6 cm, dus een slag kleiner dan A5 en het telt 233 bladzijden, inclusief register etc. Maar het is niet te geloven wat er allemaal wèl instaat. En als je een boek koopt dat twee keer zo dik is staat daar niet twee keer zoveel aan nuttige informatie in. Geloof dat maar van mij.

Dit behandelt de praktische fotografie (in het pre-digitale tijdperk) in al haar facetten. Ook staan er tabellen in aangaande scherptediepte, verlengingsfactoren etc.

Ik heb dit boekje vroeger al aan beginners aangeraden. Maar ook gevorderden kunnen er nog praktische dingen uithalen.

Het moet tweedehands goed verkrijgbaar zijn, want ik weet nog wel dat ze bij stapels te koop lagen, bijvoorbeeld bij V&D.

Hoewel ik de inhoud ooit kon dromen had ik altijd een exemplaar in mijn fototas zitten, al was het maar voor de tabellen.

Ik heb de tiende en elfde druk, beide met het reuze(n)rad voorop.

https://www.boekwinkeltjes.nl/b/112242139/Elseviers-fotoboek-voor-iedereen/
Nee, ik ben niet nieuw. Geregistreerd sinds 5-6-2015. Het aantal berichten klopt ook niet.

Offline Mono

• Analoog liefhebber
Re: Elseviers Fotoboek voor iedereen - G. Lindner
« Reactie #1 Gepost op: 5 oktober 2019, 22:54:14 »
In eerste instantie wilde ik de draad trouwens in de Beginnershoek plaatsen.

Maar ja, het is een boek en daar is deze rubriek voor.
Nee, ik ben niet nieuw. Geregistreerd sinds 5-6-2015. Het aantal berichten klopt ook niet.

topsecret-dna