Auteur Topic: Doka aan het bouwen  (gelezen 239 keer)

Offline BJS

• Nieuw
  • *
Doka aan het bouwen
« Gepost op: 1 oktober 2019, 16:38:04 »
Hi,
Wij zijn een doka aan het bouwen, maar hebben nog geen natte tafel en zoeken ook nog een droogkast.
Iemand tips hoe we dit zelf (goed) kunnen bouwen? of hoe ik er op een andere manier aan kan komen?
 (?)

Online Mono

• Analoog liefhebber
Re: Doka aan het bouwen
« Reactie #1 Gepost op: 1 oktober 2019, 16:46:44 »
Welkom BJS.  :)

Zijn jullie met z'n drie├źn?
Nee, ik ben niet nieuw. Geregistreerd sinds 5-6-2015. Het aantal berichten klopt ook niet.

Offline Huub

• Vaste bezoeker
  • Enthausiast fotograaf, zolang het maar zwartwit is
« Reactie #2 Gepost op: 1 oktober 2019, 22:44:22 »
Op het Phototrio.com forum staan een aantal draadje met portretten van doka's. Daar kun je redelijk wat inspiratie uit opdoen: https://www.photrio.com/forum/threads/darkroom-portraits-part-2.89555/

Ik heb zelf een natte kant gebouwd van een keukenblokje en een aanrechtblad van een lokale bouwmarkt. Voldoet uitstekend en is precies passend gemaakt. Aan een droogkast heb ik nooit een grote behoefte gehad. Ik hang mijn films midden in de doka op en dan zijn ze 2 uur later droog. Voor afdrukken geldt iets vergelijkbaars, hoewel ik een jaar geleden wel een infrarood droger overgenomen heb en die doet goed werk op PE-afdrukken. Ik zou dit forum in de gaten houden plus plekken als marktplaats en ebay en dan komt er vanzelf wel iets voorbij.

Online Jonnie88

• Analoog liefhebber
    • www.pbase.com/jonnie88
« Reactie #3 Gepost op: 1 oktober 2019, 23:03:32 »
Mijn "natte tafel"is ook niet meer dan een klein aanrechtblad op een zelfgemaakt frame. Aan de zijkanten kan je wat spatschermen van plexiglas maken oid.

Droogkast heb je ook niet veel aan - mijn films hangen te drogen in de badkamer. Daar heb je meestal vrij weinig stof.

Jon

Offline Fotomaan

• Analoog liefhebber
  • Het zonesysteem van ratio naar emotie :-o)
« Reactie #4 Gepost op: 2 oktober 2019, 01:42:03 »
De natte kant is bij mij een tafeltje van zoveel bij zoveel centimeters waar drie ontwikkelbakken op kunnen staan  ^^
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.

Offline eMWee

• Analoog liefhebber
« Reactie #6 Gepost op: 2 oktober 2019, 10:47:26 »

Offline Chromenose

• Vaste bezoeker
« Reactie #7 Gepost op: 2 oktober 2019, 11:53:55 »
Doen als je er de ruimte voor hebt. En hij heeft ook een filmdroogkast te koop (!)

Rob

topsecret-dna