Auteur Topic: Lab-Box + Cinestill DF96 (monobad)  (gelezen 1178 keer)

Offline fotomatthijs

• Vaste bezoeker
    • f/m
Lab-Box + Cinestill DF96 (monobad)
« Gepost op: 11 augustus 2019, 19:35:02 »

SUCCES! :D

Offline Mono

• Vaste bezoeker
Re: Lab-Box + Cinestill DF96 (monobad)
« Reactie #1 Gepost op: 11 augustus 2019, 20:47:51 »
Misschien niet van toepassing (?) maar ik vind dit geen beroerde foto.
Nee, ik ben niet nieuw. Geregistreerd sinds 5-6-2015. Het aantal berichten klopt ook niet.

Offline michiel

• Vaste bezoeker
« Reactie #2 Gepost op: 11 augustus 2019, 21:00:57 »
Hm, bevalt werken met dat monobad?  Ik heb begrepen dat je het precies op temperatuur moet houden?
Olympus 35SP · Olympus OM2n · Olympus OM4 · Agfa Billy Record

Offline fotomatthijs

• Vaste bezoeker
    • f/m
« Reactie #3 Gepost op: 11 augustus 2019, 22:29:15 »
Eerste keer en ik kan niet vergelijken met andere methoden omdat ik in een lang verleden ontwikkeld heb. Dus dat moeten de experts maar doen. Wat me wel op valt is dat ik behoorlijk wat contrast heb. Wel informatie in het licht maar het meeste in het donker. Het zit wel in de film dus mat scannen kan ik de curve wat aanpassen en de donkere delen wat oprekken maar ideaal is het niet. Ik zal de laatste frames ook eens niet-gecorrigeerd scannen voor de vergelijking. of ik heb alle frames onderbelicht maar dat lijkt me sterk.

De temperatuur schijnt het contrast te beinvloeden (en de ontwikkeltijd; hogere temperatuur, ben je eerder klaar). Het idee is dat je op kamertemperatuur (het is in Italie ontwikkeld - daar kennen ze blijkbaar geen lage kamer temperaturen ;) ). Ik zat op 22 graden en je hoeft dus niet veel te doen aan de temp, tenzij je meer contrast wil en dus een hogere temp wil. Dan moet je alles in een badje verwarmen denk ik.

Verder heb ik op heel veel frames een streep dwars over staan. Ik DENK dat dat komt omdat ik bij het ingieten van de ontwikkelaar niet meteen ben gaan agiteren (draaien aan de zwengel) en dat er dus een deel stil heeft gestaan in de ontwikkelaar in het begin.

topsecret-dna