Auteur Topic: Waar kopen jullie je film?  (gelezen 1889 keer)

Offline Fred

• Analoog liefhebber
  • Voorheen Asahi Pentax, thans vnl. FSU camera's.
Re: Waar kopen jullie je film?
« Reactie #45 Gepost op: 9 augustus 2019, 13:08:18 »
Nou ja, da's in ieder geval beter dan andersom.  ;)

In mijn tijd had je nog geen internet, maar wel zoiets als de Makro ...

En sommige mensen hadden daar dan een pasje voor …

Niet zelden kwam het voor dat ik zeer uitgebreid een toestel aan iemand demonstreerde die vervolgens zeer enthousiast raakte (of dat al bij voorbaat was). Dan kwam de bekende one-liner: "Ik denk er nog even over na."
Later kwam je er dan achter dat die persoon het toestel voor een paar centen minder bij de Makro had aangeschaft. De meeste van deze "klanten" liepen er niet mee te koop, maar sommigen waren zelfs trots op deze gewiekstheid! Dat kan ook nog. En sommigen hadden weliswaar enige gêne, maar kwamen dan toch vragen of ik het rolletje er even voor ze in wilde doen, want dat lukte niet best.

Dat heb ik ook meegemaakt, iemand kocht een TIG lasmachine van het merk dat wij verkochten op het internet, (nauwelijks goedkoper maar goed) maar ja via internet krijg je geen hulp met aansluiten en bedienen toen kwamen zij bij ons voor hulp, prima maar dan wordt er wel arbeidsloon in rekening gebracht, waren ze nog pissig ook :'D
Zorki, Zorki 6 Zenit B en Yashica A, Yashica-mat.

Wish List: Weston Master III.

Offline Ed Post

• Vaste bezoeker
« Reactie #46 Gepost op: 9 augustus 2019, 14:57:14 »
Helaas net achter het net gevist van een partijtje APS films....  :'(

Offline Ernst-Jan

• Vaste bezoeker
« Reactie #47 Gepost op: 9 augustus 2019, 15:27:12 »
Maco direct heeft trouwens wat bijna verlopen Portra 160 voor ca. €5 in de aanbieding

Offline Cliff-SP3

• Vaste bezoeker
    • Mijn Flickr pagina
« Reactie #48 Gepost op: 10 augustus 2019, 14:18:28 »
Laatst bij HAFO Den Haag, Fuji RDPIII doosje van 5 rollen. Best duur bijna € 45,00 maar daar doe ik weer heel lang mee. Ik kijk dan ook gelijk in de tweedehands vitrine of er nog wat ligt waar ik hebberig van word. En af en toe bij de lokale Ringfoto Focus in Voorburg. Ik vraag dan of ze nog overjarige dia rolfilm hebben. Soms is dat zo, komt uit de vriezer en er wordt even een prijsje gemaakt. Een lokale middenstander waar ik al veel leuke tweedehands fotospulletjes heb gekocht.
Mamiya C220 geladen met Fuji RDP 100

Offline Fotomaan

• Analoog liefhebber
  • Het zonesysteem van ratio naar emotie :-o)
« Reactie #49 Gepost op: 10 augustus 2019, 16:33:20 »
Ik bestelde nog niet zo lang geleden vijftig rolletjes Rollei Retro 80S bij Retrocamera en kwam er toen achter dat ik een stevige hoeveelheidskorting kreeg.
Geen verzendkosten wat neerkwam op € 4.- per rolletje.
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.

topsecret-dna