Auteur Topic: I'am Back. Digitaal met analoge camera  (gelezen 344 keer)

Offline cmug

• Vaste bezoeker
I'am Back. Digitaal met analoge camera
« Gepost op: 8 juli 2019, 21:08:38 »
Zocht wat anders. Kwam dit tegen. Kickstarter project dat lijkt tot geleverd product te zijn gekomen.(+)
Een digitale achterwand voor een analoge camera. Heel waardevol starters project. Als het een multinational fabrikant was, lag die nu voor 99,- euro bij de Action. Maar die prijs kan kleine fabrikant/ oplage lang niet halen.
https://imback.eu/home/
Benieuwd wat de kwaliteit is ?
https://www.digicammuseum.de/geschichten/erfahrungsberichte/im-back-16-mp-digitalrueckteil/
Ik verklap de conclusie nu al. Zie afbeelding hier onder

Offline dynax75

• Analoog liefhebber
  • Fotografeer voornamelijk met Minolta A-mount
    • Flickr
Re: I'am Back. Digitaal met analoge camera
« Reactie #1 Gepost op: 9 juli 2019, 17:08:13 »
Vindt nog aardig aan de prijs voor die kwaliteit. Gebruik dan liever een echte digitale camera.

Offline Erwin TF

• Analoog liefhebber
  • Zal ik het ooit eens leren.... Vast niet.
    • Flickr
« Reactie #2 Gepost op: 9 juli 2019, 17:25:47 »
De kwaliteit van de opnames doet mij nog het meest aan die van speelgoedcamera's denken.

A technically perfect photograph can be the world's most boring picture -Andreas Feininger-

Elke dag dronken is ook een geregeld leven.

Offline Jonnie88

• Analoog liefhebber
    • www.pbase.com/jonnie88
« Reactie #3 Gepost op: 9 juli 2019, 17:30:45 »
Een echt serieuze digitale achterwand voor kleinbeeld camera heeft gewoon een 24x36 sensor. Dat lijken ze hier te willen omzeilen en dat werkt voor geen meter.

Kansloos verhaal en why bother? Tegenwoordig kan je allerlei adapters krijgen voor de nieuwe full frame digitale camera's en daarmee de oude lenzen gebruiken - dat is toch het enige waar dit om gaat. Een Nikon F wil ik gewoon film in doen. Mijn oude Nikkors passen ook prima op  mijn D700.

Jon

Online !karen

• Analoog liefhebber
« Reactie #4 Gepost op: 9 juli 2019, 17:59:37 »
Ziet er vreselijk uit  :'(

Offline Mschekkerman

• Analoog liefhebber
« Reactie #5 Gepost op: 9 juli 2019, 18:47:11 »
Er zijn al talrijke pogingen gedaan (o.a. door amateurs) om analoge camera's om te bouwen naar digitaal. Dit lijkt eenvoudig, maar in de praktijk loop je tegen talrijke problemen aan. Dan kan je je afvragen of het de kosten en de moeite nog wel waard zijn.
~ vergeet nooit je camera mee te nemen ~

Offline sterremuur

• Analoog liefhebber
    • Flickr
« Reactie #6 Gepost op: 9 juli 2019, 18:58:51 »
Ik wil nog eens een webcam of IP-cam sensor in een super-8 camera fröbelen.
Kun je die mooie zoomlens gebruiken. ;)

Online Fred

• Analoog liefhebber
  • Voorheen Asahi Pentax, thans vnl. FSU camera's.
« Reactie #7 Gepost op: 9 juli 2019, 19:16:01 »
Er zijn al talrijke pogingen gedaan (o.a. door amateurs) om analoge camera's om te bouwen naar digitaal. Dit lijkt eenvoudig, maar in de praktijk loop je tegen talrijke problemen aan. Dan kan je je afvragen of het de kosten en de moeite nog wel waard zijn.

Wat mij betreft is het dat niet waard.

Die affaire moet CHF 299,= gaan kosten dat is € 269,= en voor € 299,= heb je een Canon Eos 4000D met 18-55 mm objectief, ook geen full frame maar de kwaliteit zal toch echt wel wat beter zijn dan de I'am Back achterwand.

Ik had graag gezien dat Pentax ooit een echte digitale MX uitbracht, niet de spiegelloze MX-1 maar de simpele MX met alleen een Iso, sluitertijden en diafragma instelling, gaat niet gebeuren dus dan maar mijn MX met een film gebruiken.  ^^
Wat digitaal betreft ben ik verder tevreden met mijn Canon Powershot G12 en 700D.
Zorki, Zorki 6 Zenit B en Yashica A.

Wish List:  Yashica D of Rolleiflex TLR, Weston Master III.

Offline Mschekkerman

• Analoog liefhebber
« Reactie #8 Gepost op: 10 juli 2019, 20:09:16 »
Citaat

De Quarz heeft een verwisselbare lens, die kun je er zo afhalen (of los krijgen).
~ vergeet nooit je camera mee te nemen ~

Offline MacSimski

• Analoog liefhebber
  • huh wat?
« Reactie #9 Gepost op: 11 juli 2019, 21:18:18 »

voor dat doel heb ik al een tijdje een Nalcom ftl100 liggen. mooie systeem super 8 camera. ik heb de boroscope en M42 adapter er ook bij. alleen veul te veel projecten en nada tijd. :-( op het ogenblik kom ik niet eens aan fotograferen toe.  8( 8( typische pre-vakantie drukte in mijn vakgebied
--
kan het uit elkaar? Mooi!

Online michiel

• Vaste bezoeker
« Reactie #10 Gepost op: 12 juli 2019, 21:57:46 »
Hetzelfde principe is gebruikt voor dit filmpje, geschoten op een 8x10 camera.  Dat vond ik dan wel weer grappig.
Olympus 35SP · Olympus OM2n · Olympus OM4 · Agfa Billy Record

Offline MacSimski

• Analoog liefhebber
  • huh wat?
« Reactie #11 Gepost op: 13 juli 2019, 10:35:24 »
voordat HD video doorbrak, was het een tijd de mode om met een P+S Pro-35 video te schieten. daarbij is het matglas in twee richtingen bewegend opgehangen en word door middel van twee electromageneten in beweging gehouden, zodat nooit twee frames hetzelfde korrelpatroon hadden. zo kon je (et verlies van gevoelligheid) toch een film DOF krijgen met een gewone 2/3" chip video camera.

https://youtu.be/9QjU9x4tNqc
--

Online michiel

• Vaste bezoeker
« Reactie #12 Gepost op: 13 juli 2019, 11:16:06 »
voordat HD video doorbrak, was het een tijd de mode om met een P+S Pro-35 video te schieten. daarbij is het matglas in twee richtingen bewegend opgehangen en word door middel van twee electromageneten in beweging gehouden, zodat nooit twee frames hetzelfde korrelpatroon hadden. zo kon je (et verlies van gevoelligheid) toch een film DOF krijgen met een gewone 2/3" chip video camera.

https://youtu.be/9QjU9x4tNqc

Dat ziet er helemaal niet verkeerd uit.  Het past bij de Curta-calculators in het hoekje van knappe stukjes ingenieurswerk om een probleem op te lossen dat nu nauwelijks meer voor te stellen is :)
Olympus 35SP · Olympus OM2n · Olympus OM4 · Agfa Billy Record

Offline MacSimski

• Analoog liefhebber
  • huh wat?
« Reactie #13 Gepost op: 14 juli 2019, 02:15:06 »
Ja. toen de EOS 5 MkII uitkwam was het zo voorbij. Net als bubblememory en vele andere dingen. evolutie aan het werk
--

topsecret-dna