Auteur Topic: Defecte Mamiya Sekor C 45mm en 150mm gekocht  (gelezen 236 keer)

Offline toines

• Analoog liefhebber
    • Antoine Sijnesael Fotografie
Defecte Mamiya Sekor C 45mm en 150mm gekocht
« Gepost op: 7 juni 2019, 20:56:37 »
Gisteren met de post 2 Mamiya objectieven binnen gekregen die ik 2 dagen daarvoor had gekocht via marktplaats.
Deze lenzen werden  aangeboden als defect, vastzittende diafragma lamellen door olie. De verkoper reageerde meteen op mijn vraag wat de prijs moest zijn inclusief verzenden. Hij vond €56,95 voor beide objectieven wel een redelijke prijs. Dat vond ik ook dus meteen een deal gemaakt.
Zoals gezegd kwamen ze gisteren binnen en inderdaad vast zittende lamellen. De lenzen zelf zijn in uitstekende staat, geen gebruikssporen, mooi schoon glas etc.
Gisteravond heb ik eerst de 45mm uit elkaar gehaald, de lamellen in een badje gedaan, gedroogd en de boel weer in elkaar gezet. Werkt weer prima. Vanavond de 150mm dezelfde behandeling gegeven en ook deze werkt weer soepel.
Ik ben er blij mee en heb nu een aardig arsenaal aan objectieven, 35mm, 45mm, 55mm, 80mm f1.9, 80mm f2.8, 110m, 150mm en een 210mm. Tis nu welletjes voorlopig of ik moet weer tegen een koopje aanlopen  :D

Een paar Nikon, Minolta en Olympus analoge camera's en een paar Nikon digi reflexen. Mamiya 645 set en een Kiev 60 met leuke objectieven.

Offline Guusje

• Vaste bezoeker
Re: Defecte Mamiya Sekor C 45mm en 150mm gekocht
« Reactie #1 Gepost op: 7 juni 2019, 21:00:49 »
Knap dat je dit zelf kunt. TOP.

Mijn 55mm moet eigenlijk ook een keer gesmeerd worden, maar dat is iets anders.

Groet,

Guusje.
Beware Of Darkness.

Offline toines

• Analoog liefhebber
« Reactie #2 Gepost op: 7 juni 2019, 21:09:51 »
Knap dat je dit zelf kunt. TOP.

Mijn 55mm moet eigenlijk ook een keer gesmeerd worden, maar dat is iets anders.

Groet,

Guusje.
Valt mee hoor, de Mamiya objectieven zitten vrij simpel maar wel solide in elkaar. Vorige week een Nikkor AF28-200mm gedaan die stroef inzoomde maar dat was wat meer werk vooral omdat zoomlenzen wat ingewikkelder in elkaar zitten.
Een paar Nikon, Minolta en Olympus analoge camera's en een paar Nikon digi reflexen. Mamiya 645 set en een Kiev 60 met leuke objectieven.

Offline Guusje

• Vaste bezoeker
« Reactie #3 Gepost op: 7 juni 2019, 21:50:49 »
Nou Toines,

Ik heb het al eens eerder op dit forum gezegd en zo is het ook : als je mij een schroevendraaier geeft zit morgen heel Brabant een week zonder stroom. Dus zelf doen : NEE.

De lens zal dus binnenkort maar een keer naar Mamiya Service moeten.

Groet,

Guusje.
Beware Of Darkness.

Offline MacSimski

• Analoog liefhebber
  • huh wat?
« Reactie #4 Gepost op: 9 juni 2019, 11:32:27 »
kijk, als je de hele tijd denkt "ik kan dit niet, ik kan dit niet, ik kan dit niet..." gaat het em niet worden. bij mij is het met techniek begonnen door eerst eens heel veel te slopen. pas na een paar maanden lukte het me ook iets weer in elkaar te zetten, en nog weet later bleek het ding ook weer t e werken. dus koop een wraktica, een setje kleine schroevedraaiers en wat bakjes om onderdelen in te doen en ga lekker ontspannen dingen slopen/ kijk hoe het in elkaar zit en probeer te achterhalen waarom. maak foto's stel vragen. onderschat jezelf niet zo.
--
kan het uit elkaar? Mooi!

Offline Guusje

• Vaste bezoeker
« Reactie #5 Gepost op: 9 juni 2019, 13:38:47 »
Nee, dank voor je hulp, maar ik begin er niet aan. Ik heb hele andere kwaliteiten. Binnenkort gaat die naar de mannen hier in de buurt van Mamiya Service Uden.

Groet,

Guusje.
Beware Of Darkness.

Offline eMWee

• Analoog liefhebber
« Reactie #6 Gepost op: 9 juni 2019, 13:57:21 »
Nee, dank voor je hulp, maar ik begin er niet aan. Ik heb hele andere kwaliteiten. Binnenkort gaat die naar de mannen hier in de buurt van Mamiya Service Uden.

Groet,

Guusje.

Gelijk  heb je Guusje  , niet iedereen heeft een technische knobbel.
Een mens  moet  zijn  grenzen kennen , dat siert je!

Grts
Maurits

Offline toines

• Analoog liefhebber
« Reactie #7 Gepost op: 9 juni 2019, 19:54:20 »
Vanmorgen even een testfilm gedaan om de Sekor 45mm te testen, het onderwerp stelt niets voor, gewoon de sloot achter ons huis. Volgens mij doet ie het prima.
Gebruikte film is een Kodak T400CN ontwikkeld in HC-110 sol B voor 5,5 minuten, gescand met Epson V500.

topsecret-dna