Auteur Topic: Fenidon - troebel en schuimend?  (gelezen 865 keer)

Offline michiel

• Vaste bezoeker
Re: Fenidon - troebel en schuimend?
« Reactie #15 Gepost op: 24 mei 2019, 20:46:09 »
Een forumlid heeft aangeboden om het ook eens te controleren, en ik heb van zijn aanbod gebruik gemaakt.  Hij is iig tot de conclusie gekomen dat het geen Fenidon is, en waarschijnlijk geen fotografische ontwikkelaar.    Ik ga eens contact opnemen met de verkoper om te kijken hoe we nu verder moeten.

Olympus 35SP · Olympus OM2n · Olympus OM4 · Agfa Billy Record

Offline tri_chrome

• Nieuw
  • *
« Reactie #16 Gepost op: 23 juni 2019, 19:42:13 »
Leuk je te ontmoeten. Ik ben een Japanse filmliefhebber.
Deze zin is vertaald door Google vertaling, dus vergeef me als het moeilijk is om te lezen.
Ik ben ook een van degenen die op ebay fenidon hebben gekocht in de kelder van Polen.
Michiels mening en mijn mening zijn hetzelfde.
Ik denk dat dit fenydon is (of iets anders) dat niet geschikt is voor fotografie.
Ik probeerde het met POTA. Deze chemische stof lost volledig op in water bij een temperatuur van ongeveer 70 graden Celsius.
Het precipiteert echter weer bij 20 graden Celsius, waardoor de oplossing troebel wordt.
Hoewel dit van tevoren in alcohol kan worden opgelost, zorgt het ervoor dat de oplossing troebel wordt als de alcohol verdampt.
Met andere woorden, het is onoplosbaar in water bij 20 graden Celsius.
En er is geen ontwikkelingseffect op de film.

Offline michiel

• Vaste bezoeker
« Reactie #17 Gepost op: 3 juli 2019, 18:38:01 »
De verkoper heeft de chemicaliën teruggenomen.  Hij geeft ook aan vanaf nu een nieuwe lading fenidon te verkopen.   Waarschijnlijk is er sprake geweest van een vergissing.
Olympus 35SP · Olympus OM2n · Olympus OM4 · Agfa Billy Record

topsecret-dna