Auteur Topic: Bièvres Foire Internationale de la Photo 2019  (gelezen 381 keer)

Offline vancranendonck

• Nieuw
  • *
Bièvres Foire Internationale de la Photo 2019
« Gepost op: 16 mei 2019, 20:58:22 »
Het is weer bijna zo ver! Voor de liefhebbers van fotograficamarkten is de Foire de la Photo in Bièvres een hoogtepunt. Omgeving Versailles, links onder Parijs.
Goed bereikbaar met de auto via A86. Omdat het nogal een reis is zou gedacht kunnen worden aan twee overnachtingen. O.a. in Ibis Budget Vélizy Villacoublay. Nu, twee weken voor het evenement, rekent het hotel € 105 voor twee nachten met ontbijt. Rustig, schoon en sober. Voor wie al vroeg weet wat hij wil is het gunstiger om al begin januari te boeken. Meer aanbod, ook bij andere hotels en lagere prijzen.

Kom je op vrijdag aan en vertrek je op zondag dan is er de hele zaterdag en zondag om inkopen te doen. Minstens zo interessant als de markt is de voorpret op zaterdagochtend. Om 9 uur worden de stands ingericht. Op sommige plaatsen mogen gegadigden (vaak andere handelaren) alvast de dozen openen om te kijken. Pas na de middag gaat de markt officieel open.
De tweede dag - op zondag -  zijn er kramen bijgekomen waar fotografen hun werk laten zien.
En op zondagmiddag wordt het weer tijd om voldaan naar huis te gaan.

Eerste dag - zaterdag - kan er geparkeerd worden in Bièvres. Tweede dag - zondag - op het parkeerterrein van de Citroën fabrieken. Van daar rijden gratis pendelbussen.
Voor wie er naar toe gaat: veel plezier! En voor wie het altijd al van plan was: waarom ooit als het dit jaar al kan?

https://www.foirephoto-bievre.com/en/
https://www.youtube.com/watch?v=XYjcOfkRoOs
« Laatst bewerkt op: 4 juni 2019, 17:11:29 door vancranendonck »
Zal de mensheid aan vlijt ten onder gaan?

Online svr

• Vaste bezoeker
Re: Bièvres Foire International de la Photo 2018
« Reactie #1 Gepost op: 17 mei 2019, 20:24:19 »
Spijtig genoeg moet ik dit  jaar verstek laten  gaan.

Bièvres is en blijft een unieke Franse open lucht fotobeurs.

Steven

Offline MoFoPictures

• Vaste bezoeker
« Reactie #2 Gepost op: 28 mei 2019, 23:08:49 »
yess! ik ga de zaterdag met m'n vader eens kijken, hopelijk kan ik een F5 ruilen met een Fujica GW690III

Offline MoFoPictures

• Vaste bezoeker
« Reactie #3 Gepost op: 2 juni 2019, 16:04:54 »
heel blij geweest te zijn, enorm veel moois gezien!

Helaas geen ruil kunnen doen voor de Fujica, maar na die camera in het echt gezien te hebben begon ik toch even te twijfelen omwille van het gigantisch formaat van de camera.

Offline vancranendonck

• Nieuw
  • *
« Reactie #4 Gepost op: 3 juni 2019, 18:58:44 »
Het was warm dit jaar. Interessant om te zien dat er zo veel gelijk gestemde mensen zijn. Sommigen gericht op zoek naar een merk of een artikel. Anderen vinden spullen waarvan ze niet wisten dat ze nog te koop zijn.
Ik kocht er een aantal goede lenzen van voor 1950. Allen in werkende Compound en Compur sluiters, geschikt voor groot formaat negatieven. Opknappers, in sommige gevallen met verkleefde diafragma lamellen. Op de tweede dag had ik het geluk onderin een bak drie bijzondere lenzen te ontdekken. De handelaar kwam met een uitstekend voorstel voor deze drie en we waren beiden heel tevreden. 
En zo kon ik dit jaar naar huis met een bijzondere lens, een Voigtländer Heliar 4.5 / 240 mm in een Compound 4 sluiter. Alleen al deze ene lens maakt voor mij Bièvres 2019 tot een geslaagd evenement.
Maar ik denk dat het heel persoonlijk is wat je van deze fotografica markt vindt.

Hierbij een foto van de aanwinst. Krijgt nog een grote CLA en cosmetische beurt!

« Laatst bewerkt op: 4 juni 2019, 10:49:53 door vancranendonck »

Offline MacSimski

• Analoog liefhebber
  • huh wat?
« Reactie #5 Gepost op: 3 juni 2019, 21:05:07 »
hmm. dat is of een heel klein 50ct stuk, of door de vertekening/perspectief lijkt ie heel klein. ik ben benieuwd naar je "na cla" foto...
--
kan het uit elkaar? Mooi!

Offline vancranendonck

• Nieuw
  • *
« Reactie #6 Gepost op: 4 juni 2019, 10:48:14 »
De lens is vrij fors. Gewicht 800 g, doorsnede sluiter 10,5 cm.