Auteur Topic: Diafragma gaat niet helemaal lekker  (gelezen 1019 keer)

Offline Ernst-Jan

• Analoog liefhebber
Diafragma gaat niet helemaal lekker
« Gepost op: 27 april 2019, 19:54:25 »
Het diafragma van m'n Sekor-C 45 en 80mm objectieven gaat niet helemaal lekker. Het  probleem doet zich alleen voor als het diafragma op automatisch staat. Na het maken van een opname gaat het diafragma niet meer vol open.

De opnames worden voor zover ik kan oordelen wel op het juiste diafragma gemaakt. Het viel me laatst op, toen ik met een rol diafilm bezig was. Belichting fouten daarop worden hard afgestraft  :P

Toeval dat dit met twee objectieven is, of kan het ook zijn dat een palletje van de camera (m645 1000s) niet helemaal jovel meer is?

Waar moet ik qua kosten ongeveer op rekenen voor een onderhoudsbeurtje voor een body en/of objectief?

Guusje

• Gast
Re: Diafragma gaat niet helemaal lekker
« Reactie #1 Gepost op: 27 april 2019, 23:14:45 »
Heb het probleem ook gehad. Even een paar minuten het diafragma open/dicht. Toen was het probleem bij mij opgelost. Een andere sekor C (55mm) moet binnenkort een beurtje hebben. Dat laat ik doen in Uden bij Mamiya Service. Kosten (incl. BTW) 125,00 euro.

Groet, Guusje

Offline Ernst-Jan

• Analoog liefhebber
« Reactie #2 Gepost op: 27 april 2019, 23:30:29 »
Heb het probleem ook gehad. Even een paar minuten het diafragma open/dicht. Toen was het probleem bij mij opgelost. Een andere sekor C (55mm) moet binnenkort een beurtje hebben. Dat laat ik doen in Uden bij Mamiya Service. Kosten (incl. BTW) 125,00 euro.

Groet, Guusje
Oké, dat zal ik morgen eens proberen dan, dank voor de tip.

Offline Ernst-Jan

• Analoog liefhebber
« Reactie #3 Gepost op: 17 mei 2019, 20:17:06 »
Verwacht dat ze morgen terug komen  :D Een 150mm is niet echt de meest ideale lens voor mij, dus blij dat de 45 en 80 terug komen.