Auteur Topic: Gelukkig heb ik ook een Yashica A  (gelezen 268 keer)

Offline Fred

• Analoog liefhebber
  • Voorheen Asahi Pentax, thans vnl. FSU camera's.
Gelukkig heb ik ook een Yashica A
« Gepost op: 9 april 2019, 23:08:25 »
Dubbel zo blij met mijn Yashica A, (cadeautje van SVR).

Ik was even de Seagull aan het klaarzetten en de sluiter bleek vast te zitten niet eens tijdens gebruik maar hij zat gewoon vast.
Dat wordt wel een keer een klus voor de komende winter want ik heb nog meer te doen.  ^^

Gelukkig zit ik niet zonder middenformaat want nou kan ik de Yashica eens uitproberen.

Zorki, Zorki 6 Zenit B en Yashica A.

WishList:  Yashica D of Rolleiflex TLR.

Offline PeterE

• Vaste bezoeker
Re: Gelukkig heb ik ook een Yashica A
« Reactie #1 Gepost op: 10 april 2019, 22:00:24 »
De Seagull ziet er uiterlijk best wel goed uit. Als de sluiter het weer doet is het een mooie camera.

Offline Fred

• Analoog liefhebber
« Reactie #2 Gepost op: 10 april 2019, 22:10:45 »
De Seagull ziet er uiterlijk best wel goed uit. Als de sluiter het weer doet is het een mooie camera.

En de prestaties van de Seagull zijn ook niet slecht, het hele internet staat vol met de klachten over de sluiter maar omdat die negatieve berichten vaak kwamen van mensen die het weer van horen zeggen hadden nam ik ze niet serieus.

Ik had de camera een maand of twee geleden voor het laatst gebruikt en geen enkel probleem, totdat ik gisteren even de camera pakte en voor ik ergens een film instop kijk ik of alles werkt maar de sluiter zat vast die mag dus open en ik ben nu met een andere camera bezig dus die Seagull mag voorlopig even wachten, ik neem binnenkort de Yashica wel mee.

Offline Fred

• Analoog liefhebber
« Reactie #3 Gepost op: 11 april 2019, 16:55:06 »
Seagull doet het ook weer,
Was een beetje aangekoekt vuil op de sluiterspanner, het meeste werk is nog gaan zitten en het verwijderen van de lijm van de bekleding.

topsecret-dna