Auteur Topic: Foma 200 - wat is dit  (gelezen 1756 keer)

Offline Ernst-Jan

• Regelmatige bezoeker
  • **
Re: Foma 200 - wat is dit
« Reactie #45 Gepost op: 19 mei 2019, 01:00:52 »
Klopt. Wel eens de FP200 in Windisch W665 geprobeerd? Ook een ultra fijne korrel ontwikkelaar: E.I. 100. Opvallend goede combi. Wel iets lastiger omdat deze ontwikkelaar op basis van ortho-Phenylene Diamine voorverouderd moet zijn (rippening heet dat in vak termen).

Nee nog niet. Rodinal en Perceptol enkel, ben ook pas net bezig met ontwikkeling. Schiet niet zoveel dat ik snel veel soorten ontwikkelaar op kan maken. Teveel variabelen is ook niet goed ;) Voorlopig maar beetje constante resultaten zien te halen

Offline Ernst-Jan

• Regelmatige bezoeker
  • **
« Reactie #46 Gepost op: 23 juni 2019, 13:40:24 »
Er zijn weer twee rollen mis gegaan, met het zelfde verschijnsel.

Zeker met de laatste van die twee veel aandacht besteed aan het was en dergelijke. Had ik bij die eerste dacht ik ook goed gedaan, maar bij de tweede dus nog beter/langer.

Ga nu maar es proberen zonder wetting agent en anders eens nieuwe stop en fixeer kopen...

Offline Fred

• Analoog liefhebber
  • Voorheen Asahi Pentax, thans vnl. FSU camera's.
« Reactie #47 Gepost op: 23 juni 2019, 13:49:01 »
Hoe het precies komt weet ik ook niet maar als je een film scant dan heb je meer last van korrel en zwarte stippen dan als je een afdruk maakt.
Tenminste dat heb ik dus dat de scan resultaten tegenvallen vooral als je het contrast nog moet aanpassen.
Zorki, Zorki 6 Zenit B en Yashica A.

Wish List:  Yashica D of Rolleiflex TLR, Weston Master III.