Auteur Topic: flits zenders met TTL  (gelezen 1543 keer)

Offline Analoog82

• Vaste bezoeker
Re: flits zenders met TTL
« Reactie #30 Gepost op: 10 april 2019, 17:27:56 »
MoFoPictures,

Maar wat wil je nu precies vastleggen in het donker? Dat begreep ik nog niet uit jouw verhaal. Ik ging zelf eerst van portretten uit, daar baseerde ik ook mijn relaas op.

Als het om portretten gaat, kun je naar mijn ervaring, gewoon op het 1ste gordijn flitsen. Gaat het echter om beweging, bijvoorbeeld een auto in het donker met uiteraard de lampen aan, dan zou ik wel op het 2de gordijn flitsen, anders krijg je rare lampensporen.

Jouw zenders en ontvangers ken ik niet, maar werken dia via infrarood of radiografisch?

Voor het meten van flislicht, gebruik je naar mijn mening het beste een opvallende flitslichtmeting, dus met het witte bolletje. Spotmeting, gebruikte ik bij flitslicht enkel, om bijvoorbeeld de achtergrond uit te meten, om het bijvoorbeeld wit te krijgen - kan ook wel met opvallende meting.

Offline MoFoPictures

• Vaste bezoeker
« Reactie #31 Gepost op: 12 april 2019, 11:04:55 »
Een dansfeest, met DJ's en zo.

het vreemde is dat met exact dezelfde setup het de vorige keer wel 'prefect' ging.

kan het dus aan niets anders wijten dan de batterijen van de zender.

Offline Analoog82

• Vaste bezoeker
« Reactie #32 Gepost op: 14 april 2019, 22:02:54 »
MoFoPictures,

Wanneer het om een dansfeest met DJ's gaat, dan lekker in TTL werken wanneer dat mogelijk is. ;) Normaal, ben ik niet zo van TTL, maar hier wel bij. Sneller werken...

Het zou aan de batterij kunnen liggen ja, maar ik ben op dat gebied niet zo technisch aangelegd.

Qua zenders/ontvangers, gaat mijn voorkeur 100% naar radiografisch uit. Infrarood, heeft als nadeel, dat de flitsers elkaar moeten "zien", om met elkaar te kunnen communiceren. Bij radiografisch is dat gelukkig niet zo.

Offline MoFoPictures

• Vaste bezoeker
« Reactie #33 Gepost op: 15 april 2019, 18:31:47 »
inderdaad, infrarood is volledig uit den boze, vooral omdat je geen grote afstand kunt maken, maar m'n zenders (goedkope rotzooi van phottix) werken radiografisch, dus dat is alvast geen probleem.

Nu, heb nog steeds niet opnieuw getest op m'n digi, maar ik ga er al bijna van uit dat het puur aan de batterijen ligt, want m'n instellingen zijn hetzelfde gebleven in vergelijking met een vorig feest waar ik wél belichte negatieven uit haalde.

(belichte negatieven, want het resultaat was niet helemaal dat  ^D )

topsecret-dna