Auteur Topic: Advies gevraagd voor een lichtmeter  (gelezen 561 keer)

Offline michiel

• Vaste bezoeker
Re: Advies gevraagd voor een lichtmeter
« Reactie #15 Gepost op: 7 januari 2019, 21:40:40 »
Afhankelijk van je telefoon. Ik heb het op mijn Samsung S5 wel eens geprobeerd, maar die gaf zulke idiote en steeds wisselende waarden aan dat het middel erger was dan de kwaal.

Oei.  Ik heb met Deze app en een Sony telefoon een rolletje Provia volgeschoten - en dat pakte eigenlijk (bijna) perfect uit.  Maar inderdaad, camera's in telefoons kunnen allerlei toevoegingen van de fabrikant hebben gekregen, waardoor een app er geen consistente metingen mee kan maken.
Olympus 35SP · Olympus OM2n · Agfa Billy Record

Offline Erwin TF

• Analoog liefhebber
  • Zal ik het ooit eens leren.... Vast niet.
    • Flickr
« Reactie #16 Gepost op: 7 januari 2019, 21:50:21 »
Deze app heb ik geprobeerd toen ik mijn lichtmeter een keer vergeten was, maar hij was niet van plan samen te werken met mijn Samsung Galaxy K Zoom.
A technically perfect photograph can be the world's most boring picture -Andreas Feininger-

Elke dag dronken is ook een geregeld leven.

Offline Magda

• Vaste bezoeker
    • Magda Kwanten Fotografie
« Reactie #17 Gepost op: 13 januari 2019, 13:40:59 »
Bedankt voor alle berichten.

Jonnie88, ik snap je gedachten maar aangezien het mechanische gedeelte nog wel goed werkt, zie ik geen noodzaak om de camera te vervangen. Daarbij wil ik het niet alleen voor deze camera gaan gebruiken.

michiel, bedankt ik ga kijken naar de mogelijkheden!

dynax75, voor nu alleen nog een simpele meter maar ik ben de laatste tijd ook wat vaker in studioachtige settings aan het spelen. Vandaar dat ik wel alvast aan het kijken was naar eentje die meteen al wat uitgebreider is om niet tegen een muur aan te lopen uiteindelijk.

De rest, allemaal bedankt voor jullie antwoorden, ik ga ze allemaal bekijken via Google. :)

topsecret-dna