Auteur Topic: Tips voor vergrotingsbord  (gelezen 787 keer)

Offline willemse

• Analoog liefhebber
  • de beste foto,s maak je zelf
Re: Tips voor vergrotingsbord
« Reactie #15 Gepost op: 30 december 2018, 11:13:12 »
Binnen kort neem ik weer een aantal borden in productie, ik wil mijn panorama formaten aanpassen en nog een aantal borden voor mijn vrienden maken,
Wim

Offline L.Cavalier

• Vaste bezoeker
  • Mijn toenmalig werkbeest
« Reactie #16 Gepost op: 30 december 2018, 13:46:32 »
Ik gebruik een tweebladig RBB 24X30 cm randen zijn perfect haaks,( zeer stevige construkte) een Dunco 30x40 met vier bladen maar daar moet ik toch even kijken of ze wel haaks staan ,daarvoor is het roodfilter dan toch weer handig.
Op de Variomat max. 13x18 cm zijn de randen steeds haaks maar  dit is ook een andere construktie.
Zoek daar nog steeds het vergrotings raam 18x24 cm voor (wel met de twee schroefgaten om te bevestigen op de Variomat)

Offline Willie W

• Vaste bezoeker
Privacy niet belangrijk vinden omdat je niets te verbergen hebt, is hetzelfde als niet geven om vrijheid van meningsuiting omdat je niets te zeggen hebt. Edward Snowden.

Offline L.Cavalier

• Vaste bezoeker
  • Mijn toenmalig werkbeest
« Reactie #18 Gepost op: 30 december 2018, 19:39:11 »
Ik zag deze op Mp.
Ziet er wel degelijk uit, maar ken het merk niet.
https://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/fotografie-doka-toebehoren/m1357016141-te-koop-easel-veigel.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr
Het is wel een oud geromeerd merk ,maar de glijlagers invetten zou ik toch niet doen.......,alles proper maken en ontvetten lijkt mij voldoende.
Dit is duidelijk door iemand geschreven die niets van donkere kamer technieken kent.

Offline Paul Verrips

• Analoog liefhebber
« Reactie #19 Gepost op: 30 december 2018, 20:51:13 »
Ook ik gebruik de Ahel Marge 3 en vind het een super fijn bord. Ik wil niet meer anders.

Offline Luuk

• Vaste bezoeker
« Reactie #20 Gepost op: 31 december 2018, 12:31:15 »
Bedankt voor het delen van alle ervaringen en tips. Komende weekend alle dokaspullen bij een vriend ophalen en de doka opbouwen. Zal in de komende weken marktplaats in de gaten houden.

Ik heb een aanbod voor een Kostiner ea16 gekregen, ziet er mooi uit. Heeft iemand ervaring met dit bord?

Offline Cor

• Regelmatige bezoeker
  • **
« Reactie #21 Gepost op: 31 december 2018, 12:39:38 »
Ik heb een Kostiner ea16 (moest even Google op om te zien hoe dit type er uit ziet).

Mijn ervaringen zijn over het algemeen positief. Solide gebouwd (redelijk zwaar, alhoewel van aluminium), mooi vlak en haaks, veel verstel mogelijkheden, alleen schieten die linealen wel makkelijk los, bij het exemplaar wat ik heb tenminste.

Succes,

Cor

Offline Huub

• Vaste bezoeker
  • Enthausiast fotograaf, zolang het maar zwartwit is
« Reactie #22 Gepost op: 31 december 2018, 14:53:51 »
Ik heb ook zo eentje. Ik gebruik hem voor 30x40 en groter tot 50 x 60. Dat de vier maskers te verstellen zijn is een groot goed. Bij mij blijven ze goed en haaks zitten.  Ik vind alleen die gleuven een redelijk gedoe en het kost mij moeite het papier er telkens op dezelfde manier in te krijgen.

Offline Luuk

• Vaste bezoeker
« Reactie #23 Gepost op: 7 februari 2019, 21:05:06 »
Het heeft even geduurd maar heb een mooie 40x40 Kostiner gevonden voor een nette prijs! Doka is eindelijk klaar, dit weekend aan de bak.

topsecret-dna