Auteur Topic: Wolcott camera vraagje  (gelezen 701 keer)

Offline Jean Pierre S.

• Vaste bezoeker
Wolcott camera vraagje
« Gepost op: 3 december 2018, 11:01:05 »
Ik loop al een tijdje met het (zeer vage) idee rond om een Wolcott-camera te maken, maar er zijn nog enkele onduidelijkheden op praktisch gebied, vooral i.v.m. de concave spiegel. Het werkingsprincipe snap ik wel.
Het internet heeft me tot nu toe niet echt kunnen helpen en daarom is mijn vraag of er iemand op het forum ervaring heeft met dit type camera ? Alle eventuele tips zijn uiterst welkom.

Dank bij voorbaat,
Jean Pierre

Offline Mr_Flibble

• Forumbeheerder
  • Analoog liefhebber
  • In Tabulas Argenteas Refero
    • Flibweb.nl
Re: Wolcott camera vraagje
« Reactie #1 Gepost op: 3 december 2018, 11:54:04 »
Ik heb geen ervaring met dit type cameras, maar wat zijn je vragen omtrent de concave spiegel?
Benodigde brandpunt afstand? Het verkrijgen van dit soort spiegels?

Rick - Mijn AFF Moderator stem is ROOD
Geladen met film: Balda Baldax
Laatste speeltjes: Simmon Bros Combat Camera

Offline Jean Pierre S.

• Vaste bezoeker
« Reactie #2 Gepost op: 3 december 2018, 12:14:23 »
Ik heb geen ervaring met dit type cameras, maar wat zijn je vragen omtrent de concave spiegel?
Benodigde brandpunt afstand? Het verkrijgen van dit soort spiegels?

Inderdaad. Hoeveel concaaf moet hij zijn en dan nog de verkrijgbaarheid. Ik had al gedacht aan een holle scheer-of make-up spiegel, maar weet niet of ik daar een bruikbare brandpuntsafstand zou mee krijgen.

Online Fred

• Analoog liefhebber
  • Voorheen Asahi Pentax, thans vnl. FSU camera's.
« Reactie #3 Gepost op: 3 december 2018, 12:26:36 »
Probeer het eens bij amateur astronomen, die hebben zeer veel ervaring met holle spiegels.
Zijn genoeg astronomie verenigingen te vinden op het internet.

Een holle scheer of make-up spiegel is niet zuiver.

Offline koraks

• Analoog liefhebber
  • Enfant terrible
« Reactie #4 Gepost op: 3 december 2018, 12:28:22 »